یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسیاری از مصاحبه‌هایی که از دنیزلی خوانده‌اید از زبان ناصر صادقی است و دلیل آن هم اعتماد زیادی است که این مربی مطرح به دوست ایرانی‌اش دارد

فوتبال

مردم ترکیه ضرب‌المثل جالبی بین خودشان دارند که می‌گویند: «قرمز باشه، اگر گرون باشه هم مهم نیست.»

شاید به همین خاطر است که مصطفی دنیزلی هر وقت که اسم پرسپولیس را می‌شنود، دلش قنج می‌رود و با اینکه از مصائب، مشکلات و حاشیه‌های مربیگری قرمزهای پایتخت آگاه است، همیشه از اینکه یکی از گزینه‌های مربیگری پرسپولیس باشد استقبال می‌کند و همیشه یکی از آلترناتیوهای اصلی سرمربیگری این تیم به شمار می‌رود.

آقامصطفی اما در طول یک دهه‌ای که در فوتبال ایران فعالیت کرده و یا نامش مطرح بوده است، همیشه یک دوست و همراه ایرانی در کنار داشته که اهالی فوتبال ایران او را به عنوان رابط اصلی این مربی مشهور فوتبال ترکیه با فوتبال ایران می‌شناسند.

شاید خیلی از فوتبال‌دوستان نسل جوان «ناصر صادقی» را به عنوان مدیر برنامه‌های ایرانی و یا مترجم دنیزلی بشناسند اما قدیمی‌های فوتبال تهران خوب او را به یاد دارند.

بازیکن تیم‌های راه‌آهن و پاس که در اواخر دهه۶۰ و در روزهایی که ستارگان فوتبال ایران برای ادامه فوتبال خود راهی تیم‌های متمول قطری می‌شدند، به دیگر کشور همسایه یعنی ترکیه رفت تا فوتبال خود را در تیم مطرح، بزرگ و بسیار پرطرفدار این کشور یعنی گالاتاسرای دنبال کند.

صادقی تا پایان دوران فوتبال خود در ترکیه ماند و حالا هم روزهای بسیاری از سال را در این کشور سپری می‌کند. به همین خاطر است که می‌گوید: «در ترکیه من را خیلی بیشتر می‌شناسند تا ایران!» وقتی صادقی برای ادامه فوتبال خود راهی ترکیه شد که دنیزلی سال آخر بازیگری خود را در گالا سپری می‌کرد.

آقامصطفی بعد از آن، مربی این تیم شد و صادقی هم زیر نظر او بازی می‌کرد. دوستی آن‌ها با هم ادامه پیدا کرد تا سال۸۱ که صادقی زمینه حضور این مربی مطرح اروپایی را در تیم دوران جوانی‌اش در ایران یعنی پاس تهران فراهم کرد و بعد هم پرسپولیس و باقی ماجرا.

صادقی که رفیق گرمابه و گلستان دنیزلی است، ناگفته‌های بسیاری از مصطفی پاشا دارد؛ از دوران گذشته تا به حال، از پاس و پرسپولیس و استانبول ترکیه و زندگی خصوصی آقامصطفی.

بسیاری از مصاحبه‌هایی که از دنیزلی خوانده‌اید از زبان ناصر صادقی است و دلیل آن هم اعتماد زیادی است که این مربی مطرح به دوست ایرانی‌اش دارد اما به خاطر‌‌ همان ناگفته‌هایی که تاکنون از زبان دنیزلی گفته نشده به سراغ خود ناصر صادقی رفتیم تا درباره خودش، زندگی این روزهای دنیزلی و نیز اتفاقات گذشته با او گفت‌وگو کنیم.

  • آقامصطفی این روز‌ها چه کار می‌کند؟

آقای دنیزلی در این فصل از لیگ ترکیه، هفته‌ای یک بار یکشنبه شب‌ها در برنامه لیگTV حاضر می‌شود و تمام بازی‌های هفته را کار‌شناسی می‌کند. این برنامه در یک کانال خصوصی تهیه می‌شود که تمام بازی‌های لیگ ترکیه را خریداری کرده و به شبکه‌های دیگر می‌فروشد.

  • پس باید پول خوبی هم به دنیزلی بدهند؟

بله، همین‌طور است. در ترکیه یکی از بیشترین پول‌ها را به کار‌شناسان می‌دهند؛ به اندازه یک مربی لیگی.

  • یعنی کار‌شناس دیگری نیست که تمام بازی‌ها را در طول هفته، دنیزلی کار‌شناسی می‌کند؟

ببینید ترکیه سه مربی مطرح دارد. شنول گونش، فاتح تریم و مصطفی دنیزلی که تمام دنیا آن‌ها را می‌شناسند و در هر برنامه‌ای که حضور داشته باشند، بینندگان آن برنامه بسیار بیشتر می‌شوند.

فاتح که در حال حاضر مربی تیم ملی ترکیه است. گونش هم در تیم بورسیا اسپور کار می‌کند و در این بین، دنیزلی هم ترجیح داده این فصل مربیگری نکند و کار‌شناسی کند.

حامدجيرودي/منبع:همشهري‌تماشاگر

 

کد خبر 293337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha