همشهری آنلاین: کاراته‌کاهای ایران در روز اول مسابقات آسیا به ۵ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۴ مدال برنز دست یافتند.

Karate

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، در دومین دوره رقابت‌های كاراته جام باشگاه‌های آسیا که به میزبانی تاشکند ازبکستان از روز شنبه 5 اردیبهشت ماه آغاز شده، است، حدود 400 کاراته‌کا از 12 کشور حضور دارند.

تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی، گیلان و اصفهان هم به نمایندگی از کشورمان در این دوره از رقابت‌ها شركت دارند که در نخستین روز محمد غروبی در وزن 67- کیلوگرم از تیم گیلان در مکان سوم قرار گرفت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 55- کیلوگرم وحید حسنی‌پور از تیم گیلان با شکست دادن تمام حریفانش راهی دیدار فینال شد. در آن سوی جدول هم میعاد یاری از تیم دانشگاه آزاد اسلامی تمام رقبایش را از پیش رو برداشت تا حریف حسنی‌پور در دیدار پایانی شود. در مبارزه فينال ياري به پيروزي رسيد و طلا گرفت و حسني‌پور هم مدال نقره را به گردن آويخت.

در وزن 50- کیلوگرم بانوان سحر کرجی و در وزن 61- کیلوگرم رزیتا علیپور از تیم دانشگاه آزاد اسلامی با شکست دادن تمام حریفان به دیدار پایانی رسیدند.

در بخش کاتای انفرادی محمدرضا باتوانی موفق شد به دور نهایی راه یابد.

در کاتای تیمی بانوان (مهسا افسانه، الناز تقی‌پور و نجمه قاضی‌زاده) موفق شدند با پشت سر گذاشتن رقبا به دیدار فینال برسند.

فرید حقیقی، کاتاروی تیم دانشگاه آزاد، دور اول مقابل کاتاروی اماراتی که عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، نتیجه را واگذار کرد و برای رسیدن به مدال برنز در جدول شانس مجدد به میدان رفت و با پيروزي در اين مرحله به مدال برنز رسيد.

مهسا افسانه، کاتاروی تیم دانشگاه آزاد اسلامی مقابل حریف اماراتی شکست خورد و برای رسیدن به مدال برنز در جدول شانس مجدد مبارزه کرد و با برد در اين مرحله، مدال برنز را تصاحب كرد.

در وزن 84- کیلوگرم علی فداکار در دور دوم نتیجه را واگذار کرد و برای کسب مدال برنز در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه خواهد داد.

در وزن 84- کیلوگرم آروین باقری، کاراته‌کاي تیم گیلان و در وزن 67- کیلوگرم حسین سمندر، نماینده تیم دانشگاه آزاد اسلامی مقابل حریفانشان شکست خوردند.

در کاتای انفرادی بانوان، ندا رضایی از تیم گیلان، پس از آن که توانست حریفانی از قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان را با نتایج مشابه 5 بر 0 مغلوب کند و راهی دیدار فینال شود، در دیدار پایانی برابر کاراته‌کاي اسپانیایی تیم الاهلی امارات باخت و به مدال نقره رسید.


در کاتای انفرادی مردان، محمدرضا باتواني در دیدار فینال شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

در کاتای تيمي هم تیم کاتای اصفهان با ترکیب محمد باتواني، محمدعلي باتواني و محمدرضا باتواني به میدان رفت و به مدال برنز رسید.

در کاتای تیمی دختران، دانشگاه آزاد اسلامی با ترکیب مهسا افسانه، نجمه قاضی‌زاده و الناز تقی‌پور به میدان رفت و پس از پیروزی بر تمامی حریفان، در دیدار فینال مقابل کاتاروهای الاهلی امارات برنده شد و به مدال طلا رسید.

در وزن 50- کیلوگرم سحر کرجی با غلبه بر نماینده قزاقستان در فینال، موفق شد مدال طلای این وزن را کسب کند.

در وزن 61- کیلوگرم هم رزیتا علیپور در فینال حریف ازبکستانی را شکست داد و به مدال طلا رسید.

کاتای تیمی پسران دانشگاه آزاد اسلامی با ترکیب روزبه روشني، سهيل ساجدي‌فر و اميربهادر تدين هم بر سکوی نخست قرار گرفت وصاحب مدال طلا شد.

 

کد خبر 293326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha