شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

اعضای بدن دختر دانشجو که در تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده‌اش به ۴ بیمار نیازمند اهدا شد.

حوادث پزشکی

اين دختر 22 ساله به نام عطيه قلي‌زاده ظهر 31فروردين‌ماه مصادف با اول‌ماه رجب درحالي‌كه روزه بود از خانه‌شان در كرج خارج شد تا به دانشگاه خود در بوئين‌زهرا برود كه دچار حادثه شد. حسين‌قلي قلي‌زاده پدر اين دختر در گفت‌وگو با همشهري گفت: دخترم دانشجوي ترم 8(آخر) رشته مهندسي شيمي بود. ساعت 12:30ظهر 31فروردين‌ماه از كرج به ماهدشت رفت تا در آنجا سوار خطي‌هاي بوئين زهرا شود. او سوار يك خودروي 405شد كه 4مسافر داشت. دخترم در صندلي عقب نشسته بود كه در جاده بوئين‌زهرا بعد از اشتهارد خودروي405 از جاده منحرف شد و پس از واژگوني با يك تير چراغ برق برخورد كرد.

در اين حادثه آسيب جدي را 2سرنشين صندلي عقب ديدند كه يكي از آنها عطيه قلي‌زاده بود. پدر ش ادامه مي‌دهد: آن روز من در محل كارم بودم كه همسرم با من تماس گرفت و خبر داد كه دخترمان در راه رفتن به دانشگاه تصادف كرده است. من فورا خودم را به خانه رساندم و با هم راهي بيمارستاني در بوئين زهرا شديم. از آنجا او را به بيمارستان شهيد رجايي منتقل كردند. اوبه‌دليل ضربه‌اي كه به سرش وارد شده بود به كما رفت و در بخش‌‌ آي‌سي‌يو بيمارستان بستري بود. ازآنجا او را به بيمارستان آتيه در تهران انتقال داديم اما روزبه‌روز سطح هوشياري‌اش پايين مي‌آمد.

چهارشنبه گذشته 4پزشك بعد از معاينات و آزمايش‌هاي مختلف مرگ مغزي دختر جوان را تأييد كردند و اين يعني اميدي به بازگشت چنين بيماري نيست. براي همين اعضاي تيم اهدا‌كننده با خانواده عطيه به گفت‌وگو نشستند و اعلام كردند كه عطيه ديگر به زندگي برنمي‌گردد و آنها اگر رضايت دهند اعضاي بدن وي مي‌تواند چندين بيمارنيازمند را از مرگ حتمي نجات بدهد. آنجا بود كه خانواده عطيه بايد بزرگ‌ترين تصميم زندگيشان را مي‌گرفتند.

پدرداغدار مي‌گويد: وقتي اين موضوع مطرح شد همسرم با اينكه حال خيلي بدي داشت حسابي دگرگون شد چراكه عطيه سال‌ها قبل وقتي مشغول تماشاي فيلمي درخصوص زندگي يك بيمار مرگ مغزي بود به مادرش گفته بود كه اگر روزي چنين سرنوشتي سراغش آمد حتما رضايت بدهيم تا قلبش همچنان بعد از مرگش هم بتپد.

وي ادامه داد: براي همين وقتي شنيدم سطح هوشياري‌اش به عدد 3رسيده و اميدي به برگشتش نيست رضايت داديم و روزپنجشنبه عمل اهداي عضو در بيمارستان هفتم تير تهران انجام شد. وي افزود: قلب، كليه‌ها و كبد عطيه به 4بيمار نيازمند اهدا شد و مراسم خاكسپاري دخترم روز جمعه در شهرستان كلاله استان گلستان برگزار شد.

کد خبر 293267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha