زنی با همدستی شوهرش پدربزرگش را ربود تا خانه‌اش را به زور صاحب شود اما چند روز بعد نقشه‌اش لو رفت و دستگیر شد.

روز 27 فروردين‌ماه زن جواني نزد مأموران نيروي انتظامي رفت و گفت كه پدربزرگ 90 ساله‌اش به نام مصطفي توسط يكي از نوه هايش به‌نام فريده و همسرش رامين ربوده شده و هيچ‌كس از سرنوشت او اطلاعي ندارد. وي ادامه داد: فريده و شوهرش پدر بزرگم را براي انتقال سند خانه‌اي در كرج از خانه‌اش ربودند و ديگر پدربزرگم به خانه برنگشت. اطلاعات اوليه نشان مي‌داد اين مرد با انگيزه مالي ربوده شده است. در چنين شرايطي مديرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي به كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي دستور داد در اين‌باره تحقيق كنند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد فريده و رامين در خانه‌اي واقع در منطقه گلشهر كرج زندگي مي‌كردند اما به‌طور ناگهاني خانه‌شان را تخليه كرده و به مكان نامعلومي رفته‌اند. آنها حتي با صاحب خانه‌شان هم تسويه حساب نكرده بودند و اين موضوع نشان مي‌داد آنها از قبل نقشه ربودن پدربزرگ را طراحي كرده بودند. پدربزرگ با ازدواج فريده با رامين مخالف بود اما به‌رغم اين مخالفت آنها با يكديگر ازدواج كرده بودند و همين مسئله باعث اختلاف بين فريده با پدربزرگش شده بود.

  • آزادي پدربزرگ

در جريان تحقيقات كارآگاهان به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد فريده و شوهرش به‌طور مخفيانه در خانه‌اي در خيابان نامجو زندگي مي‌كنند و پدربزرگ را نيز در همانجا نگه مي‌دارند. به اين ترتيب شامگاه سوم ارديبهشت مأموران در جريان عملياتي غافلگيركننده مرد سالخورده را آزاد و زن و شوهر آدم‌ربا را دستگير كردند. متهمان در بازجويي‌هاي اوليه به آدم ربايي اعتراف كردند و گفتند پدربزرگ را با انگيزه صاحب شدن خانه‌اش دزديده‌اند. به اين ترتيب آنها صبح ديروز به شعبه ششم بازپرسي دادسراي امور جنايي منتقل شدند و از سوي بازپرس مديرروستا تحت بازجويي قرار گرفتند.

رامين در اعترافاتش گفت: آن روز يك خودروي پژو پرشياي مشكي رنگ كرايه كرديم و با آن جلوي در خانه پدربزرگ رفتيم. پدر بزرگ را يكراست به دفترخانه‌اي در كرج برديم و در آنجا او سند خانه‌اي را به نام فريده منتقل كرد و در ادامه او را با خود به خانه مان برديم. در اين بين او مبلغ 3 ميليون تومان هم به‌حساب من كارت به كارت كرد.

فريده نيز گفت: قبول دارم كه پدربزرگم را دزديديم و او با تهديد سند خانه‌اش را به نام من زد. پدربزرگم بعد از آنكه فهميد مي‌خواهم با رامين ازدواج كنم مخالفت كرد و چون من مي‌خواستم هر طور شده با مرد مورد علاقه‌ام زندگي كنم رابطه‌ام با پدربزرگم خراب شد و در نهايت با همدستي شوهرم تصميم گرفتيم او را بدزديم و خانه‌اي كه در كرج داشت را صاحب شويم.

پدربزرگ نيز كه به دادسرا رفته بود درباره جزئيات اين حادثه گفت: آنها من را به بهانه ديدن خواهرم كه بيمار شده بود سوار ماشين كردند و با خود بردند. نمي‌دانم چقدر طول كشيد اما به جاي ديدن خواهرم من را با تهديد به دفترخانه‌اي در كرج بردند و در آنجا وكالتنامه از من گرفتند تا با استفاده از آن همه اموالم را صاحب شوند. سرهنگ آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: هم‌اكنون متهمان با صدور قرار قانوني در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.

کد خبر 293266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha