همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تا پانزدهم اردیبهشت‌ ماه خبر داد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمدرضا فراهانی با بیان اینکه آیین‌نامه شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تاریخ 18 فروردین ماه به كليه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، افزود: در این آیین‌نامه، یک شورای مرکزی ناظر بر شوراهای صنفی وجود دارد که وظیفه‌ این شورای مرکزی، تهیه و ابلاغ دستورالعمل برگزاری انتخابات بود.

وی با تاکید بر اینکه این دستورالعمل، نظامات برگزاری انتخابات شوراهای صنفی را مشخص می‌کند، اظهار کرد: انتخابات شورای صنفی باید طبق روال در اواخر مهر و اوایل آبان برگزار شود اما از آنجايی که قبلا همه دانشگاه‌های علوم پزشکی صاحب شورای صنفی نبوده‌اند، اولین انتخابات تا پانزدهم اردیبهشت برگزار می‌شود و دوره بعدی انتخابات طبق روال در آواخر مهر یا اوایل آبان برگزار خواهد شد، یعنی اولین دوره شوراهاي صنفي 1.5 سال به طول می‌انجامد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ادامه داد: البته برخی دانشگاه‌ها قبلا به صورت غیر رسمی صاحب شورای صنفی بوده‌اند که انتخابات در این دانشگاه‌ها در اردیبهشت برگزار نمی‌شود بلکه در اواخر مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی درباره اينكه انتخابات شوراهاي صنفي در سطح دانشکده‌ها برگزار می‌شود یا دانشگاه‌ها، گفت: انتخابات در سطح دانشکده برگزار می‌شود. در واقع هر دانشکده و هر خوابگاه دارای یک شورای صنفی است و مجموعه دبیران شورای صنفی دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها یک شورای صنفی دانشگاهی را تشکیل داده و یک نفر را به عنوان دبیر انتخاب می‌کنند.

کد خبر 293241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha