همشهری آنلاین: آیین نمادین پاکسازی حریم رودخانه جاجرود روز جمعه به مناسبت گرامیداشت روز هوای پاک با حضور معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست، غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و تشکل‌های مردمی زیست محیطی در محدوده روستای سعیدآباد برگزار شد.

معصومه ابتکار

به گزارش ایرنا، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: تغییر نگرش و رفتار در زمینه مدیریت پسماندها با هدف حفظ و احیای محیط زیست در سطح کشور ضروری است.

معصومه ابتکار با بیان این که کاهش میزان تولید زباله باید به عنوان یک اولویت مورد توجه همگان قرار گیرد اظهار کرد: در این زمینه باید به گونه‌ای عمل کنیم که از زباله‌ها برای تولید انرژی در سطح کشور استفاده شود.

وی افزود: خوشبختانه لایحه حفاظت از خاک هم‌زمان با سالروز زمین پاک در هیات دولت به تصویب رسید که این لایحه با همکاری مجلس شورای اسلامی و استفاده از نظرات کارشناسان به‌زودی نهایی و اجرایی خواهد شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین اجرای طرح پایش در سطح واحدهای تولیدی و صنعتی را از جمله اقدامات موثر انجام شده به ویژه در حوزه استان تهران عنوان کرد که موجب کاهش میزان آلودگی هوا می‌شود.

ابتکار افزود: درهمین ارتباط سامانه 1540 سازمان حفاظت محیط زیست نیز آماه دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات زیست محیطی است.

آیین نمادین پاکسازی حریم رودخانه جاجرود با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، جمعی از فعالان زیست محیطی و همچنین تشکل‌های مردمی حامی محیط زیست در اطراف روستای سعیدآباد جاجرود برگزار شد.

کد خبر 293217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha