شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان مطالعات زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد زمین‌لرزه‌ای به شدت ۷.۹ ریشتر در فاصله هشتاد‌کیلومتری کاتماندو، پایتخت کشور نپال رخ داده‌است.

نپال

براساس گزارش CNN، سازمان مطالعات زمين‌شناسي آمريكا عمق اين زمين‌لرزه را سه كيلومتر اعلام كرد از اين رو اين زلزله در دسته زلزله‌هاي كم‌عمق دسته‌بندي مي‌شود.

اين سازمان در ابتدا قدرت زمين‌لرزه را 7.5 ريشتر اعلام كرده‌بود، اما كمي بعد شدت آن را افزايش داد و قدرت پس‌لرزه‌هاي آن را نيز 6.6 و 5.1 ريشتر اعلام كرد. رسانه‌هاي محلي اعلام كردند اين زلزله در مناطق مختلف از 30 ثانيه تا دو دقيقه ادامه داشته‌است.

لرزه‌هاي اين زلزله در نپال به اندازه‌اي شديد بوده‌است كه اثرات آن تا دهلي نو، يعني در فاصله 321 كيلومتري از كاتماندو احساس شده‌است. به گفته مقامات شدت زمين‌لرزه در دهلي نو پنج ريشتر بوده‌است.

سازمان مطالعات زمين‌شناسي آمريكا در نقشه لرزه‌هاي خود اين زلزله را در دسته لرزه‌هاي قوي و شديد دسته‌بند كرده‌است و گفته مي‌شود خانه‌هاي بسياري در اثر اين زمين‌لرزه تخريب شده و جاده‌ها مسدود شده‌اند و خانواده‌ها از ترس ادامه يافتن زمين‌لرزه به خيابان‌ها آمده‌اند. هنوز اطلاعات دقيقي از خسارات جاني و مالي وارد آمده منتشر نشده‌است.

نارندرا مودي نخست‌وزير هندوستان در پي وقوع اين زلزله در توئيتر خود اعلام كرد كه به دنبال گرد‌آوري اطلاعات بيشتر درمورد اين رويداد طبيعي بوده و همچنين در تلاشند تا خسارت‌ها و قربانيان اين حادثه را شناسايي و برآورد كنند.

کد خبر 293216

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha