شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۷
۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان طی ماه‌های آینده انجام و تا مهرماه اعلام خواهد شد.دولت با وجود تمام محدودیت‌ها به‌دنبال حل مشکلات معیشتی معلمان است و این آمادگی وجود دارد که با گشایش در امور، بتوان اعتبارات ویژه‌ای را به آموزش و پرورش تخصیص داد.

به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، محمدباقر نوبخت با تأكيد بر اينكه معلم بيشترين اعتماد عمومي را در جامعه دارد و ما به‌عنوان دولت بايد تلاش كنيم تا در كنار اين اقبال جامعه به رفع نيازهاي معلمان توجه جدي داشته باشيم، افزود: بايد در چارچوب قانون نظام پرداخت هماهنگ اصلاحاتي را در دريافتي معلمان ايجاد كنيم. به‌رغم همه كمبود منابع با پيگيري‌هاي وزير آموزش و پرورش در سال‌هاي 92و 93بودجه تخصيصي به آموزش وپرورش قريب به 110درصد بودجه مصوب بوده و اين نشان مي‌دهد عزم دولت در كمك به نهاد تعليم و تربيت و حل مسائل معلمان جدي است.

نوبخت با اعلام اينكه درخصوص اجراي مناسب سياست ساماندهي نيروي انساني در صرفه جويي يك هزار ميليارد تومان بودجه آموزش و پرورش و افزايش فوق العاده شغل معلمان ابتدايي در سال 93از آقاي رئيس‌جمهور درخواست تشويق براي وزير آموزش و پرورش كرده‌ است، گفت: دولت علاوه بر تخصيص كامل اعتبارات مصوب به آموزش و پرورش براي اجراي نظام رتبه بندي معلمان در سال 94مبلغ يك هزار و 350ميليارد تومان و براي سال 95، سه هزار و 500ميليارد تومان درنظر گرفته ولي با وجود اين ما معتقديم بايد براي ارتقاي سطح معيشت معلمان در كنار اجراي اين طرح مهم به‌دنبال منابع جديد باشيم و اين آمادگي وجود دارد كه با گشايش در امور، بتوان اعتبارات ويژه‌اي را براي آموزش و پرورش تخصيص داد تا مشكلات اين نهاد را تا حد ممكن كاهش دهد.

وزير آموزش و پرورش نيز در اين مراسم با بيان اينكه برخي گروه‌ها با برنامه‌ريزي‌هاي خود تلاش مي‌كنند اقدامات دولت در حل مشكلات آموزش و پرورش را كمرنگ كنند، گفت: طرح رتبه بندي معلمان اقدام مهم و ارزشمند ي براي ارتقاي كيفيت‌بخشي آموزش است. من در تمام دولت‌ها به جز دولت‌هاي نهم و دهم در آموزش و پرورش بوده‌ام و به جرأت مي‌گويم هماهنگ ترين، همدل‌ترين و همراه‌ترين آموزش وپرورش پس از انقلاب در دولت تدبير و اميد بوده است.

کد خبر 293166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha