جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

عامل جنایت هولناک خیابان رکنی همدان مرد آشنایی بود که بر سر بدهی ۵.۱میلیون تومانی و به‌دست آوردن چک سفیدامضا، اعضای خانواده ۴ نفره را به قتل رساند.

حوادث قتل

قاتل كه جواني 35ساله است، مدعي شد كه قصدش به قتل رساندن پسر بزرگ خانواده بوده و 3 عضو ديگر خانواده ناخواسته كشته شدند.

ماجراي اين جنايت صبح دوشنبه 11 اسفند سال گذشته فاش شد. آن روز ساكنان خيابان ركني همدان با پليس تماس گرفتند و از قتل اعضاي خانواده‌اي گفتند كه در همسايگي‌ آنها زندگي مي‌كردند. كارآگاهان آگاهي همدان با حضور در محل جنايت دريافتند كه حدود 3 تا 4روز از جنايت مي‌گذرد و به‌همين دليل اجساد متعفن شده‌اند. جسد مادر و دختر 18ساله خانواده داخل حمام پيدا شد و اجساد 2برادر 32 و 37ساله در داخل پذيرايي افتاده بود.

از آنجا كه چند روز از جنايت گذشته بود، اجساد قربانيان به پزشكي قانوني منتقل و پس از بررسي‌هاي تخصصي اعلام شد كه مادر و دختر خفه شده‌اند اما 2برادر جوان بر اثر شليك گلوله و ضربات چاقو به قتل رسيده‌اند.كارآگاهان در بررسي‌هاي دقيق‌تر به سرنخ‌هايي رسيدند كه نشان مي‌داد جنايت از سوي افراد آشنا و احتمالا با انگيزه تسويه حساب صورت گرفته است. اين فرضيه زماني قوت يافت كه مشخص شد سعيد پسر بزرگ خانواده قربانيان در كار خريد و فروش اشياي عتيقه و گنج بود و به‌همين دليل با افراد خلافكار رفت‌وآمد داشت.

ماموران در ادامه تمامي دوستان و نزديكان مقتولان در داخل و خارج استان را شناسايي كردند و به تحقيق از آنها پرداختند. يكي از كساني كه در همان روزهاي نخست به اداره آگاهي احضار شد جواني به نام امير بود كه در آن زمان كسي تصورش را هم نمي‌كرد عامل اصلي جنايت باشد. او آن روز مدعي شد كه دوست قديمي سعيد (يكي از مقتولان) است اما خبر ندارد كه چه‌كسي آنها را به قتل رسانده است.

هرچند آن روز امير آزاد شد اما كارآگاهان در جريان بررسي‌هاي علمي و به‌دست آوردن آثاري در محل جنايت و بررسي اين آثار در آزمايشگاه جنايي در نهايت به اين نتيجه رسيدند كه عامل جنايت كسي جز امير نيست. به اين ترتيب دستور بازداشت او صادر شد و مأموران توانستند وي را در يكي از خيابان‌ها دستگير كنند. مرد جوان تصور مي‌كرد اين بار هم پليس قصد تحقيق از او را دارد اما وقتي با شواهد و مدارك به‌دست آمده عليه خودش روبه‌رو شد لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنايت برداشت.

  • بدهي 5.1 ميليون توماني

امير گفت: مدت‌ها قبل با سعيد، پسر بزرگ خانواده در كار خريد و فروش عتيقه‌جات شريك بوديم و كساني كه قصد فروش عتيقه يا در جست‌وجوي گنج بودند را به وي معرفي مي‌كردم. در آن زمان به‌دليل نياز مالي كه داشتم، 1/5ميليون تومان از سعيد قرض گرفتم اما او در ازاي اين مبلغ چك سفيدامضا از من گرفت. پس از آن مدام تهديدم مي‌كرد كه اگر به خواسته‌اش تن ندهم، چك‌ را به اجرا مي‌گذارد و مرا بدبخت مي‌كند. او چندبار با تهديدهايش مبالغي از من دريافت كرد اما حاضر نشد چك را پس بدهد. براي همين تصميم گرفتم وي را به قتل برسانم و چكم را پس بگيرم.

وي ادامه داد: از حدود 20روز پيش از جنايت نقشه قتل سعيد را كشيدم و از يكي از دوستانم براي اجراي اين نقشه كمك خواستم. من منتظر فرصتي مناسب براي اجراي نقشه‌ام بودم تا اينكه دوستم به من خبر داد كه اعضاي خانواده سعيد براي مسافرت به شيراز رفته‌اند و در خانه‌شان كسي نيست. با سلاح و چاقويي كه تهيه كرده بودم، راهي خانه سعيد شدم. حدود ساعت 18 بود كه به آنجا رسيدم. از لوله گاز بالا رفتم و به داخل حياط پريدم.

دوستم كه با من تا آنجا آمده بود، رفت و من به تصور اينكه كسي داخل خانه نيست، وارد آنجا شدم. به محض ورود به داخل خانه، خواهر سعيد كه دچار معلوليت هم بود، مقابلم ظاهر شد. شوكه شدم و چون مرا مي‌شناخت، با پتويي كه دستش بود او را خفه كردم. همان موقع مادرش متوجه سر و صداي او شد و از اتاق بيرون آمد. مجبور شدم او را هم به قتل برسانم تا لو نروم. حدود يك ربع بين جنازه‌ها نشستم تا اينكه سعيد (پسر بزرگ خانواده) سر رسيد و چون از قبل تصميم داشتم او را به قتل برسانم، با شليك 2گلوله وي را از پاي درآوردم. پس از آن به‌دنبال چك سفيد امضا شروع به گشتن خانه كردم تا اينكه آن را پيدا كردم. خواستم محل جنايت را ترك كنم كه برادر كوچك سعيد به نام وحيد سررسيد. او پسر خوبي بود. ورزشكار بود و دوستش داشتم اما براي اينكه لو نروم، به او هم شليك كردم و پس از آن پا به فرار گذاشتم.

به گفته سردار مهديان نسب، رئيس پليس استان همدان، پدر خانواده قربانيان كه از مهاجران جنوب كشور بود، 20سال پيش خانواده‌اش را ناگهان ترك كرد و مادر خانواده نيز اهل همدان نبود. به همين دليل هيچ اطلاعي از بستگان آنها در دسترس نبود و كشف اين قتل تنها با كار علمي پليس انجام شد. وي ادامه داد: قاتل متولد سال59، متأهل و سابقه‌دار است كه پس از اعتراف به جنايت با قرار بازداشت راهي بازداشتگاه شد.

کد خبر 293132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha