اعضای باندی که با نقشه‌ای حساب‌شده دست به سرقت ۴۲کیلو طلا از یک شرکت بزرگ طلاسازی در بازار تهران زده بودند به دام پلیس افتادند.

حوادث سرقت

متهمان براي اين سرقت مبالغ هنگفتي به يك گريمور پرداخت كرده بودند تا چهره‌ آنها را تغيير دهد.حدود ساعت 4بعدازظهر 20 اسفند سال گذشته 3مرد كه همگي مسلح به سلاح گرم بودند با ورود به يك شركت بزرگ طلاسازي در بازار تهران، به تهديد تمامي 8 نفر حاضر در شركت پرداختند و پس از بستن دست و پاي آنها، دست به سرقت 42كيلو طلا زدند و گريختند.

وقتي ماجرا به پليس گزارش شد، تيمي از كارآگاهان اداره يكم آگاهي تهران مأمور تحقيق درباره اين سرقت بزرگ شدند و با حضور در محل سرقت به تحقيق از كاركنان آنجا پرداختند.

  • سرقت چگونه رخ داد

مدير شركت ماجرا را اينطور شرح داد: حدود 10روز پيش، جواني به شركت ما آمد و گفت كه قصد خريد بيش از 10كيلو طلاي ساخته شده را دارد. او مدعي بود كه مغازه طلافروشي در يكي از شهرهاي شمال غرب كشور دارد و وقتي بر سر قيمت اوليه به توافق رسيديم، قرار شد كار را شروع كنيم.

وي ادامه داد: قرار بر اين بود كه مرد جوان هزينه طلاهاي ساخته شده را با شمش طلا بپردازد. او 2روز قبل از سرقت همراه 3جوان ديگر دوباره به شركت آمد و پس از انتخاب نمونه‌هاي طلا 4كيلو شمش طلا به‌صورت امانت در اختيارم قرار داد و با اين ادعا كه قرار است براي شركت در مراسم ختم يكي از بستگانش به شهرستان سفر كند، گفت كه پس از بازگشت از سفر براي بردن طلاهاي ساخته شده و تسويه حساب برمي‌گردد.

من كه به او اعتماد كرده بودم، قبول كردم و شمش‌هاي طلا را در صندوق گذاشتم تا اينكه چند ساعت قبل، مرد جوان اين بار به همراه 2نفر ديگر وارد شركت شد. ابتدا بر سر قيمت نهايي طلاها توافق كرديم و سفارش او را تحويل دادم اما زمانيكه منتظر تحويل گرفتن پول طلاها بودم، ناگهان هر 3مرد جوان به روي ما اسلحه كشيدند و شروع به تهديد كردند. آنها دست و پاي من و تمامي كاركنان را بستند و 42كيلو طلا را كه در شركت بود دزديدند و فرار كردند.

  • يك سرنخ

ماموران پس از شنيدن اظهارات شاكي تحقيقات براي يافتن ردي از سارقان را شروع كردند. مأموران دوربين‌هاي بيرون از شركت و مغازه‌هاي اطراف را هم بررسي كردند و در اين ميان متوجه شدند كه دزدان بيشتر از 3نفر بوده‌اند. آنها دريافتند كه در زمان سرقت، 2نفر ديگر از سارقان بيرون از شركت اوضاع را كنترل مي‌كردند و مراقب اطراف بودند. چهره اين دو نفر بررسي شد و در نهايت مأموران به يك مجرم سابقه‌دار به نام شهاب رسيدند. شهاب پيش از اين نيز در سال‌هاي 81، 83 و 84 به جرم سرقت مسلحانه دستگير و راهي زندان شده بود. مأموران در ادامه متوجه رابطه شهاب با جواني به‌نام محمدرضا شدند. محمدرضا سال‌ها به‌عنوان شاگرد و كارگر در بازار طلاي تهران كار كرده بود و اطلاعات زيادي در اين زمينه داشت.

او همچنين در يكي از سرقت‌هايي كه شهاب در سال83 مرتكب شده بود، همدست او بود. تيم‌ تحقيق كه قدم به قدم در حال رمزگشايي از سرقت بزرگ بود متوجه شد كه محمدرضا 3برادر 30 تا 35ساله دارد كه با او در بازار طلا كار مي‌كردند و پس از اين سرقت به طرز مرموزي ناپديد شده‌اند. كارآگاهان كه حالا مطمئن بودند شهاب با همدستي 4برادر دست به اين سرقت زده است، مخفيگاه‌هاي آنها را دهكده المپيك، بلوار فردوس، گلوبندك و همچنين شهرستان تبريز شناسايي كردند و ساعت 4صبح سوم ارديبهشت ماه، در يك عمليات همزمان هر 5 متهم به دام پليس افتادند.

  • خريد بنز و موتور 30ميليوني

با دستگيري متهمان و كشف 3قبضه سلاح گرم و حدود 4كيلو طلا از مخفيگاهشان، آنها به اداره آگاهي منتقل شدند و در بازجويي‌ها به سرقت 42كيلو طلا از شركت طلاسازي اعتراف كردند. آنها مدعي شدند كه در اين سرقت مرد ديگري نيز همدستشان بود كه او نيز به دام پليس افتاد. سرهنگ محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: در مخفيگاه متهمان يك بنز گرانقيمت و يك موتور كشف شد كه متهمان اعتراف كردند آنها را به‌ترتيب به قيمت 215 و 30ميليون تومان و با پول‌هاي مسروقه خريده بودند.وي ادامه داد: در ادامه مشخص شد كه طراح نقشه سرقت، 4برادري بودند كه سال‌ها در بازار طلا كار مي‌كردند.

آنها 3‌ماه براي اجراي اين سرقت نقشه كشيده بودند و حتي براي اينكه شناسايي نشوند از يك گريمور حرفه‌اي استفاده كرده بودند كه در ازاي دريافت 400هزار تومان از هر نفر، آنها را براي اجراي نقشه سرقت گريم مي‌كرد. به گفته سرهنگ محمديان، سارقان مسلح پس از انتقال به محل سرقت، صحنه دزدي مسلحانه را بازسازي كردند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.

کد خبر 293131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha