همشهری آنلاین: طلال بن عبدالعزیز شاهزاده سعودی طی سخنانی انتقادی و با اشاره به شکست کشورش در یمن گفت متحدان ما را تنها گذاشتند و باعث ضعف روحیه سربازان ما شدند.

 اعتراف شاهزاده عربستانی به شکست این کشور در یمن

به گزارش پایگاه خبری الخبر پرس، شاهزاده سعودی در مصاحبه با شبکه فوکس آلمان گفت: خلبانان مزدور که از آمریکا، اسراییل، مصر، فرانسه و پاکستان در این حملات حضور داشتند؛ برای هر پرواز هفت هزار و 500 دلار مزد می خواستند و در واقع متحدان ما را در این جنگ تنها گذاشتند.

طلال که هجدهمین پسر 'عبدالعزیز ال سعود' است و عهده دار مناصب مختلفی در داخل و خارج عربستان بوده، در گفت و گو با این شبکه آلمانی افزود: عربستان به تازگی دریافته که جنگ علیه یمن اقدامی نابخرادانه و تصمیمی نادرست بوده است.

این شاهزاده عربستانی افزود: شمار زیادی از نیروهای ارتش عربستان طی این جنگ پس از آنکه متوجه شدند هم پیمانان ما را همراهی نمی کنند، از ترس کشته شدن به وسیله یمنی ها از خدمت فرار کردند.

به گفته وی، اختلاف هایی در میان خاندان حاکم در عربستان در خصوص حمله به یمن وجود دارد و عربستان در حال حاضر دریافته است که تصمیم حمله به یمن نادرست بوده و به همین دلیل راه حل هایی برای برون رفت از این بحران را که قبلا نمی پذیرفت، اکنون می پذیرد.

طلال بن عبدالعزیز از جمله شاهزاده های مخالف سیاست های سلمان بن عبدالعزیز پادشاه کنونی عربستان است.

اظهارات این شاهزده عربستانی در مصاحبه اخیر خود با شبکه فوکس آلمان باعث مشکلات زیادی برای وی شد تا جایی که تحت فشار مجبور گردید سخنان خود را در این مصاحبه تکذیب کند.

کد خبر 293107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha