همشهری آنلاین: امروزه در بازار انواع تلویزیون‌های smart ، LCD ،LED و پلاسما به طور متوسط در اندازه‌های ۴۰ تا ۵۵ اینچ بین دو تا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود و قیمت آنها در مدل‌ها و نسل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر به حدود ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

ایسنا نوشت: انواع تلویزیون‌ها با امکانات، ویژگی‌ها و البته قیمت‌های مختلف در بازار پر زرق و برق لوازم صوتی و تصویری خودنمایی می‌کنند. به طور معمول خریداران بنا بر نیاز‌ها و انتظاراتی که از یک تلویزیون مناسب دارند کالای خود را انتخاب می‌کنند اما ممکن است تنوع گسترده‌ تلویزیون‌ها در بازار، انتخاب تا حد زیادی برای مصرف‌کنندگان سخت شود.

در میان اندازه‌های مختلف تلویزیون، تلویزیون‌های کوچکتر از 40 اینچ عرضه کمتری در بازار دارند و بیشترین تقاضا متعلق به تلویزیون‌های 40 تا 55 اینچ است.

به گفته فروشندگان، اکثر خریداران ترجیح می‌دهند در میان تلویزیون‌های نسل جدید اندازه‌های بزرگتر را برای خرید انتخاب کنند، چرا که کیفیت مطلوب‌تری از نظر تصویر دارند.

به طور کلی مهمترین ویژگی و معیار مصرف کنندگان برای خرید تلویزیون، کیفیت مطلوب تصویر است و ممکن است بسیاری از امکانات و ویژگی‌های متعدد تلویزیون‌ها کارایی و اهمیت چندانی برای مصرف کننده نداشته باشد.

شاید یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص کیفیت یک تلویزیون این باشد که ارزان ترین مدل یک برند را انتخاب و کیفیت آن را با دیگر برندها مقایسه کرد. البته شاید این امکان وجود نداشته باشد که بتوان سنجش 100 درصد درستی از کیفیت یک تلویزیون قبل از خرید به دست آورد، چراکه معولا در فروشگاه‌های تلویزیون نوع نورپردازی، شدت رنگ، تصویر در حال پخش و نظایر آن در کیفیت تصویر تاثیرگذار است. برای همین به غیر از توجه به امکانات یک تلویزیون برای خرید، توجه به تجربه‌های موفق اطرافیان در خرید تلویزیون نیز می‌تواند مناسب باشد.

اما از نکات قابل توجه در بازار این روزهای لوازم صوتی و تصویری این است که برخی برند‌های تلویزیون محصولات خود را با تخفیف 15 تا 30 درصدی عرضه می‌کنند.

حضور تلویزیون‌های LCD ،LED ، smart(هوشمند)، پلاسما، OLED (خمیده) و نظایر آن در مدل‌های مختلف در بازار چشمگیر است و در میان برند‌های شناخته شده لوازم صوتی و تصویری برندهای ال جی، سامسونگ و سونی بیشترین تقاضا را دارند.

به طور متوسط تلویزیون‌های کوچکتر از 40 اینچ بین یک تا یک میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارند و قیمت اغلب تلویزیون‌های بالای 40 اینچ از یک میلیون و 800 هزار تومان شروع می‌شود که در اندازه‌ها، مدل‌ها و نسل‌های پیشرفته تر‌ به حدود 15 تا 20 میلیون تومان هم می‌رسد.

به عنوان نمونه تلویزیون LED Full HD ال جی 47 اینچ به قیمت دو میلیون و 520 هزار تومان عرضه می‌شود. این تلویزیون در اندازه 32 اینچ نیز یک میلیون و 170 هزار تومان و در اندازه 60 اینچ چهار میلیون و 145 هزار تومان قیمت دارد. همچنین تلویزیون OLED ال جی 55 اینچ 10 میلیون و 365 هزار تومان عرضه می‌شود. تلویزیون LED Full HD سامسونگ 46 اینچ نیز دو میلیون و 460 هزار تومان فروخته می‌شود و همین تلویزیون با صفحه 55 اینچ شش میلیون و 458 هزار تومان عرضه می‌شود. این تلویزیون در اندازه 75 اینچ 13 میلیون و 840 هزار تومان قیمت دارد.

تلویزیون پلاسما سامسونگ 50 اینچ یک میلیون و 738 هزار تومان قیمت دارد و همین تلویزیون با صفحه 43 اینچ یک میلیون و 350 هزار تومان عرضه می‌شود.

تلویزیون LED سامسونگ هوشمند 48 اینچ سه میلیون و 255 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت این تلویزیون در اندازه 55 اینچ به بیش از شش میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد.

تلویزیون LED 4K ULTRA HD سامسونگ که جزو مدل‌هایی است که قیمت بالایی دارد در اندازه 48 اینچ شش میلیون و 398 هزار تومان فروخته می‌شود و در اندازه‌های بزرگتر قیمت آن به بیش از 15 میلیون تومان می‌رسد.

تلویزیون 50 اینچ پلاسما ال جی دو میلیون و 379 هزار تومان به فروش می‌رسد. تلویزیون OLED ال جی 55 اینچ 12 میلیون 450 هزار تومان قیمت دارد. تلویزیون LED هوشمند سونی 40 اینچ نیز دو میلیون و 300 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. تلویزیون LED سونی 70 اینچ 9 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد. تلویزیون LED اسنوا (Snowa) هوشمند 40 اینچ دو میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد. تلویزیون LED ایکس ویژن 48 اینچ نیز دو میلیون و 35 هزار تومان قیمت دارد.

به گفته برخی فروشندگان به دلیل قیمت بالای تلویزیون، تقاضا برای این وسیله نسبت به عرضه آن کمتر است و برای همین برندهای مختلف ترجیح می‌دهند در دوره‌های زمانی مختلف اجناس خود را با تخفیف عرضه کنند.

کد خبر 293096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha