مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به تشکیل کمیسیون ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: شرکت مسافربری آسیاسفر به لحاظ تخلفات حمل و نقلی و ایمنی ۶ ماه تعطیل شد.

واژگونی اتوبوس در سواد کوه

عباسعلی بنی اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل کمیسیون ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی درباره حادثه روز گذشته واژگونی اتوبوس در محور ورسک- اوریم گفت: شرکت مسافربری آسیاسفر به لحاظ تخلفات حمل و نقلی و ایمنی ۶ ماه تعطیل شد.

وی افزود: شرکت آسیاسفر ابتدا برای اتوبوس صورت وضعیت از کرج به مقصد لاهیجان صادر می‌کند٬ بعد پشت همان برگه صورت وضعیت صادره مقصد را اصلاح می کند که این کار طبق قانون تخلف محسوب می‌شود. به عبارت دیگر شرکت یادشده باید برگه صورت وضعیت اولیه را باطل می‌کرد و برگه صورت وضعیت جدید صادر می‌کرد که این کار را انجام نداد پس به لحاظ حمل و نقلی تخلف داشت.

مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: تخلف ایمنی شرکت آسیاسفر نیز مربوط به عدم نظارت مدیر فنی بود.

بنی اسد درباره خسارات وارد شده به مسافران گفت: اتوبوس حادثه‌دیده بیمه شخص ثالث بود که بیمه خسارت وارده به مسافران را پرداخت می‌کند.

پرواز شماره ۱۰۲۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان دوشنبه ۳۱ فروردین ساعت ۲۳ و ۳۴ دقیقه از مشهد به مقصد ساری پرواز کرد و طبق برنامه حدود ساعت یک بامداد سه‌شنبه یکم اردیبهشت آماده فرود در فرودگاه ساری شد اما به علت کاهش شعاع دید در فرودگاه ساری خلبان دوبار برای نشاندن هواپیما بر باند تلاش کرد اما در نهایت به فرودگاه مهرآباد تهران می‌رود و آنجا هواپیما فرود می‌‌آید چراکه مهرآباد فرودگاه جایگزین فرودگاه ساری است طبق قانون وقتی هواپیما به هر دلیلی نتواند در فرودگاه مقصد پذیرش شود هواپیما در فرودگاه جایگزین فرود می‌آید.

قرار بود در صورتی که وضعیت جوی در فرودگاه ساری بهبود یافت مسافران مجدد با پرواز به ساری منتقل شوند اما با توجه به اینکه شرایط جوی همچنان در ساری نامساعد بود پرواز باطل اعلام شد و برخی مسافران با وسیله نقلیه جایگزین (اتوبوس) به سمت ساری حرکت کردند که اتوبوس حامل مسافران در محور ورسک – آوریم به علت نقص در سیستم ترمز و عدم کنترل راننده دچار سانحه رانندگی شد./

کد خبر 293009

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha