چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) با بیان این که صنایع سبز عامل حفظ محیط زیست است گفت: این صنایع، فرصت مناسبی برای کارآفرینی، کاهش تغییرات آب و هوایی و توسعه و انتقال فناوری است.

به گزارش ایرنا، آمادیو روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز زمین پاک و معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: صنعت سبز موقعیت بسیار مناسبی است برای حفظ محیط زیست در کشورها، در صورتی که سیاست‌های مناسب نیز در این رابطه به کار گرفته شود.

وی با بیان این که علاوه بر به‌‌کارگیری سیاست‌های مناسب، باید نیروی وادارکننده اجرای این سیاست‌ها نیز وجود داشته باشد، افزود: بخش اول بکارگیری این سیاست‌ها مقرون به صرفه بودن این صنعت است.

آمادیو در مورد استفاده از صنعت سبز گفت: زمانی که در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌شود، باید مقدار هزینه و این که این میزان هزینه تا چه حد در کاهش تغییرات آب و هوایی موثر بوده است، مورد دقت و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ایران در راه تدوین سیاست‌های خود در رابطه با توسعه صنعت سبز با هدف کاهش تاثیرات تغییرات آب و هوایی، انگیزه برای بهینه‌سازی و رقابت را نیز ایجاد می‌کند.

آمادیو خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که موجب کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی می‌شود، اجرای مفاد پروتکل مونترال است که در حال اجرا است.

وی گفت: پروژه‌ای مشترک میان سازمان حفاظت محیط زیست و یونیدو در حال تعریف است که این پروژه با هدف حمایت از صنعت سبز در ایران تعریف شده و سیاست‌های آن در حال تدوین است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر نفت، نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، مدیر بخش ایمنی آموزش و بهداشت (HSE) وزارت صنعت معدن تجارت، معاونان عمرانی استانداری‌ها و جمعی از فعالان حوزه صنعت و نفت در مراسم گرامیداشت روز زمین پاک حضور دارند.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می‌شود و به همه مردم یادآوری می‌کند که نباید سیاره خود، زمین را فراموش کنند.

تاریخچه این مناسبت به سال 1969 میلادی و زمانی بازمی‌گردد که جان مک مونل، علاقمند به عرصه دین، علم و صلح، ایده برگزاری یک روز جهانی به نام روز زمین پاک را مطرح و پرچم زمین پاک را طراحی کرد.

یوتانت دبیرکل سازمان ملل بین سال‌های 1962 تا 1971، از ایده مک کونل استقبال کرد و این روز به عنوان یک روز جهانی در تقویم‌های سراسر دنیا ثبت شد.

در ایران نیز هم‌زمان با دیگر کشورهای جهان در روز زمین پاک مراسمی مرتبط برگزار می‌شود.

کد خبر 292972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha