سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اپل یکی از کم‌مصرف‌ترین شرکت‌های آمریکایی در بخش انرژی به شمار می‌رود، اما درعین حال عامل انتشار ۳۴.۲ میلیون تن گازهای گلخانه‌ای در سال ۲۰۱۴ بوده‌است.

براساس گزارش BBC، اگرچه 100 درصد پروژه‌های داخل آمریکای این شرکت مبتنی بر انرژی پاک اجرا می‌شوند اما کارخانه‌های اپل در کشور چین مسئولیت تولید بخش زیادی از این 34.2 تن گاز گلخانه‌ای را در سال گذشته میلادی به عهده داشته‌اند.

میزان تولید گازهای گلخانه‌ای شرکت اپل در سال 2014 نسبت به سال پیش از آن افزایش قابل توجهی داشته است و از 33.8 تن به این رقم رسیده‌است. شرکت اپل در گزارش مسئولیت زیست‌محیطی‌اش که روز گذشته منتشر ساخت، اعلام کرد که قصد ندارد برسر موضوع تغییرات آب و هوایی مذاکره کند، بلکه می‌خواهد آن را متوقف سازد. براساس این گزارش سال گذشته 87 درصد از پروژه‌های این شرکت در سرتاسر جهان که شامل مراکز داده‌ها، دفاتر و فروشگاه‌های اپل بوده‌اند، به صورت کامل از انرژی تجدید‌شدنی و پاک استفاده کرده‌اند.

از سویی دیگر میزان انتشار دی اکسید کربن مرتبط با تولیدات شرکت اپل، در بخش تولید و مصرف روزانه، در سال گذشته هفت درصد کاهش داشته‌ و به پایین‌ترین حد ممکن در تاریخ فعالیت این شرکت رسیده‌است. شرکت اپل امروز نسبت به سال 2008 نزدیک به 61 درصد کمتر کربن و گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کند اما فروش بالای محصولات این شرکت در سال گذشته باعث شد که میزان آلودگی ناشی از تولید بالای محصولات در سال گذشته پنج درصد افزایش یابد.

مجموعا میزان آلودگی ناشی از فرایند تولیدات اپل 24.8 میلیون تن بوده‌است، به بیان دیگر بخش تولید شرکت اپل مسئولیت تولید بیشترین بخش آلودگی ناشی از کل فعالیت‌های این شرکت را به عهده دارد.

کد خبر 292829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha