وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هشدار نسبت به افزایش سالمندان رها شده در جامعه، گفت: باید با توانمند‌سازی‌ گروه‌های تحت پوشش بهزیستی، نماینده صداهای خاموش باشیم.

محسنی بندپی جانشین هاشمی شد

علي ربيعي روز گذشته در مراسم توديع و معارفه روساي سازمان بهزيستي كه با حضور تعداد زيادي از نمايندگان كميسيون‌هاي مختلف مجلس برگزار شد، دليل جابه‌جايي مديران در سازمان بهزيستي را بهبود وضعيت اين سازمان عنوان كرد و گفت: ‌مردم‌داري، وفاداري سازماني و همچنين معرفت دكتر همايون هاشمي طي مدت فعاليت وي در سازمان بهزيستي نمايان بود و فردي كه تازه وارد اين حوزه مي‌شود، روح جديد و اعتماد تازه‌اي در سازمان ايجاد خواهد كرد و با شناختي كه از دكتر محسني بندپي داشتم، گزينه مناسبي براي سازمان بهزيستي بود.

  • كاهش آسيب‌هاي اجتماعي

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با تأكيد بر اينكه بهزيستي بايد برنامه اصلي خود در سال‌هاي آينده را روي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي متمركز كند؛ به‌طوري كه زنان بي‌سرپرست، كودكان خياباني و افرادي كه هيچ‌كس نگران آنها نيست و سالمندان را حمايت كند، گفت: تعداد سالمندان رها شده در جامعه زيادشده است. در گذشته شاهد رها‌سازي‌ كودكان د‌ر جامعه بوديم اما براساس اطلاعات به‌دست آمده، اخيرا جمع‌آوري سالمندان رها شده در جامعه، زيادشده است و بر همين اساس بايد فكري اساسي براي اين موضوع كرد.

ربيعي در ادامه از توزيع بسته‌هاي امنيت غذايي در سال‌جاري خبر داد و گفت: تعداد افراد مشمول طرح افزايش پيدا مي‌كند. سياست طرح بسته‌هاي امنيت غذايي با سبد كالا متفاوت است و در اين خصوص از افرادي كه سوء تغذيه دارند حمايت خواهد شد كه در سال‌جاري پيش‌بيني مي‌شود بيش از ۱۰ ميليون نفر از افراد دچار سوء‌تغذيه از اين تسهيلات بهره‌مند شوند. همچنين با تأكيد رئيس‌جمهور و تصويب هيأت وزيران در سال‌جاري نيز همانند سال گذشته سياست مبارزه با فقرزدايي اجرايي مي‌شود.

  • تلاش براي اشتغال ۵ درصدي معلولان

رئيس سازمان بهزيستي نيز در اين مراسم با اشاره به لزوم فراهم شدن زمينه اشتغال 5درصدي معلولان، گفت: بايد بتوانيم زمينه اشتغال 5 درصدي معلولان را در دستگاه‌ها فراهم كنيم؛ به‌طوري كه نداشتن يك عضو نبايد مانع دريافت ارائه خدمات تخصصي به معلولان شود. انوشيروان محسني بندپي افزود: افزايش آسيب‌هاي اجتماعي، معلوليت‌ها، جرايم، پايين بودن شاخص‌هاي نشاط اجتماعي و افزايش مشكلات رواني مردم به‌طوري كه ۳۰ درصد آنها نيازمند مداخله هستند و... از مشكلاتي است كه در جامعه وجود دارد و بايد براي كنترل و كاهش آن برنامه‌ريزي و اقدامات لازم انجام شود.وي به افزايش اعتياد در جامعه نيز اشاره كرد و گفت: اعتياد در كشور ما براساس مواد‌مخدر صنعتي و در كشورهاي ديگر گياهي و طبيعي است و بر همين اساس درمان اعتياد صنعتي سخت‌تر از ساير مواد‌مخدر است.

  • اعتبار ويژه براي توانمندسازي معلولان

رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز از اختصاص اعتبار ويژه براي توانمندسازي معلولان در كميسيون تلفيق خبر داد و گفت: اين اعتبار جدا از لايحه بودجه درنظر گرفته شد. دكتر حسينعلي شهرياري در اين مراسم گفت: بهزيستي سازمان گسترده‌اي است و حساسيت‌هاي ويژه‌اي دارد، چرا كه رسيدگي به زنان بي‌سرپرست و بدسرپرست، دختران و كودكان خياباني، مهدكودك‌ها، سالمندان، معلولان و... جزو وظايف اين سازمان محسوب مي‌شود.

  • ايجاد ۲۵۰ هزار شغل براي مددجويان بهزيستي

رئيس سابق سازمان بهزيستي از راه‌اندازي ۲۵۰ هزار شغل طي 4 سال براي مددجويان خبر داد و گفت: همچنين كلنگ ۲۵۶ هزار واحد مسكوني زده شده است.دكتر همايون هاشمي در مراسم توديع و معارفه روساي سازمان بهزيستي گفت: افزايش مشاركت‌هاي مردمي، برون‌سپاري فعاليت‌ها، توسعه گروه‌هاي مرجع، تشكيل شبكه خيرين سلامت و... ازجمله اقداماتي بوده كه طي اين چند سال انجام شده است. در زمان تحويل بهزيستي، تنها هزار واحد مسكوني براي مددجويان احداث شده بود و در حال حاضر كلنگ ۲۵۶ هزار واحد مسكوني زده شده كه يك چهارم اين واحدها تحويل داده شده و يك چهارم نيز در مرحله نصب انشعابات است. در حوزه اشتغال نيز ۲۵۰ هزار واحد شغلي طي اين مدت ايجاد شده است.

کد خبر 292787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha