یک روز پس از انتشار خبر غرق شدن قایق مهاجران آفریقایی در آب‌های مدیترانه و مرگ ۷۰۰ نفر در این حادثه، حالا اظهارات یکی از نجات‌یافتگان بر تلخی این تراژدی کم‌سابقه افزوده است.

حوادث دریایی

به گفته اين نجات‌يافته سرنشينان قايق 950نفر بودند كه دست‌كم 200 نفر از آنها زن بودند.اين قايق ماهيگيري كه گفته مي‌شود كهنه و فرسوده بوده است شنبه‌شب با صدها سرنشين سواحل ليبي را ترك كرد تا راهي ايتاليا شود اما چند ساعت بعد در دريا غرق شد. يكي از 28نفري كه در اين حادثه از سوي گارد ساحلي ايتاليا نجات يافته و براي درمان به سيسيل منتقل شده بود روز گذشته در گفت‌وگو با دادستان ايتاليايي كه براي تحقيق راهي اين شهر شده بود مدعي شد كه حدود 950نفر در هنگام حادثه داخل كشتي بودند.

درصورت درستي ادعاي اين مرد بنگلادشي و مرگ دست‌كم 900نفر در دريا، اين حادثه هولناك‌ترين حادثه دريايي پس از جنگ‌‌جهاني دوم در آب‌هاي مديترانه خواهد بود. به گفته اين نجات‌يافته، 300نفر از سرنشينان قايق در حالي غرق شدند كه در محلي داخل قايق زنداني توسط قاچاقچيان زنداني شده بودند. به گفته او دست‌كم 200نفر از سرنشينان زن بودند و ده‌ها كودك خردسال هم داخل قايق بودند كه احتمالا همگي آنها جانشان را از دست داده‌اند.

گفته مي‌شود كه اين قايق به‌دليل تراكم جمعيت بيش از تحمل قايق و همچنين فرسودگي آن و نامناسب بودن هوا دچار سانحه شده و هنگام غرق شدن آن هيچ گروه نجاتي به كمك مهاجران نرفته است. با اين حال گارد ساحلي ايتاليا توانسته تنها 28نفر از سرنشينان قايق را نجات دهد. يكي از مقامات جست‌وجو و نجات در ايتاليا روز گذشته به آسوشيتدپرس گفت كه در حال حاضر 18كشتي به همراه تعدادي بالگرد راهي محلي شده‌اند كه قايق مهاجران در آنجا غرق شد و جست‌وجو براي يافتن حادثه‌ديدگان ادامه دارد. اين در حالي است كه تا‌كنون تنها اجساد 20نفر از قربانيان پيدا شده و به‌دليل عمق بسيار زياد محل حادثه، احتمال دارد كه اجساد قربانيان هرگز پيدا نشود. هم‌اكنون عمليات جست‌وجو براي يافتن اجساد قربانيان اين حادثه كم‌سابقه ادامه دارد.

کد خبر 292758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha