همشهری آنلاین: در پی واژگونی یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه، حدود هفتصد تن غرق شدند که پس از جنگ دوم جهانی این تعداد بی‌سابقه است.

۷۰۰ پناهجو در آبهای جنوب ایتالیا غرق شدند

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، این حادثه در کانال سیسیل در آب های جنوب ایتالیا و در 60 مایلی شمال لیبی بوقوع پیوست که طی آن یک قایق فرسوده با هفتصد سرنشین واژگون شد و این نگرانی وجود دارد که همه آنها جان خود را از دست داده باشند.

گارد ساحلی ایتالیا با دریافت پیام کمک از این قایق، بلافاصله یک کشتی باری پرتغالی را که نزدیک موقعیت جغرافیایی این حادثه قرار داشت، به سوی آن هدایت کرد و موجب نجات جان 28 نفر از سرنشینان شد.

همچنین عملیات بزرگ و گسترده ای توسط گارد ساحلی ایتالیا با استفاده از بالگرد و هواپیمای نجات و بکارگیری کشتی های باری در منطقه جریان دارد ولی تاکنون تنها 24 جسد یافت شده است.

'کارلوتا سامی' سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت: نیاز به ایجاد یک عملیات اروپایی برای مقابله با این پدیده است. اگر تعداد قربانیان این حادثه تایید شود؛ شمار مرگ و میر مهاجران غیرقانونی در ده روز اخیر به بیش از یک هزار نفر می رسد.

تنها طی هفته گذشته بیش از 11 هزار مهاجر غیرقانونی از راه دریا به ایتالیا مهاجرت کرده و این کشور را با مشکلات فراوانی مواجه ساخته اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد دریای مدیترانه تبدیل به مرگبارترین مسیر مهاجرت های غیر قانونی در جهان شده است و در سال گذشته میلادی، بیش از سه هزار پناهجو در این دریا جان خود را از دست داده اند.

جنگ در لیبی، اوکراین، سوریه و عراق باعث شده تا اروپا هدف اصلی موج مهاجرت های جدید از راه دریای مدیترانه شود و تقریبا 80 درصد از این مهاجرت ها، از سواحل لیبی به سوی ایتالیا و مالت صورت گرفته است.

کد خبر 292636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha