شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: با نزدیک شدن به مرحله اول گروهی انتخابی المپیک۲۰۱۶ نام علیرضا جهانبخش و سردار آزمون در فهرست نهایی محمد خاکپور برای تیم امید قرار گرفت تا بهانه برای ناسازگاری کی‌روش هم به دستش بیاید .

کی روش

تیم ملی ایران به نقطه پایان خود با کارلوس کی‌روش رسیده و سرمربی پرتغالی اعلام کرده به خاطر فشارهایی که وارد شده دیگر روی نیمکت تیم ملی نخواهد نشست.

مسئولان فدراسیون فوتبال تاکید کرده‌اند که مایل به همکاری با کی‌روش هستند اما مربی پرتغالی معتقد است آن‌ها به وی اعلام کرده‌اند بهتر است برود.

در این مدت اما افکار عمومی‌ خواستار ابقای کی‌روش بوده و مردم با حضور در شبکه‌های اجتماعی و صفحات مربوط به سیاستمدارانی مثل حسن روحانی خواستار ابقای کی‌روش شدند و کمپین‌هایی در حمایت از کی‌روش تشکیل دادند.

  • ظریف کی‌روش را مات کرد!

از شامگاه سیزدهم فروردین‌ماه همزمان با اعلام تفاهم هسته‌ای ایران با گروه1+5، افکار عمومی ‌از کی‌روش به سمت حمایت از جواد ظریف وزیر امورخارجه سوق داده شد و حالا همه از ظریف و توافق(یا تفاهم) هسته‌ای سخن می‌گویند و بعید نیست در همین برهه، بحث کی‌روش و فوتبال ایران رسما به پایان برسد.

با این وجود به نظر می‌رسد در روزهای پیش رو اتفاقات جدیدی در این پرونده روی دهد تا سرنوشت ادامه همکاری کارلوس کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران برای افکار عمومی‌ روشن شود.

  • دعوا از کجا شروع شد

اما شاید برای افکار عمومی‌ این سوال به وجود بیاید که داستان اختلاف کی‌روش و مسئولان فدراسیون فوتبال از کجا آغاز شد؟

با نزدیک شدن به مرحله اول گروهی انتخابی المپیک۲۰۱۶ نام علیرضا جهانبخش و سردار آزمون در فهرست نهایی محمد خاکپور برای تیم امید قرار گرفت تا بهانه برای ناسازگاری کی‌روش هم به دستش بیاید و او بارها با اعلام این‌که اولویت در همه‌جای جهان با تیم‌های ملی بزرگسالان است.

خواستار همراهی این دو بازیکن با تیم ملی در اردوی اروپایی این تیم شود تا به این ترتیب تجربه این دو بازیکن جوان نیز در میادین بین‌المللی بیشتر شود.

مرغ کی‌روش قبل از اعزام تیم ملی به اتریش یک پا داشت و او همچنان روی مواضعش پافشاری می‌کرد و به قدری روی این موضوع اصرار داشت که تو گویی تیم خاکپور برای کشوری دیگر غیر از ایران است و انگار نه انگار هم که کی‌روش طبق قرارداد به عنوان سوپروایزر تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف باید نیم‌نگاهی هم به تیم‌های فوق داشته باشد و برای موفقیت آن‌ها نیز برنامه‌ریزی و تلاش کند.

کی‌روش که اعلام کرده بود در صورت عدم همکاری فدراسیون با وی بر سر این موضوع برای همیشه تیم ملی ایران را ترک خواهد کرد، در بحبوحه این دعوا در مصاحبه‌ای عجیب اعلام کرد «هیچ‌کس در ایران دلش بیشتر از او برای هر دو تیم ملی نمی‌سوزد»، اما هیچ‌گاه نگفت که چطور می‌توان با گرفتن ابزارهای پیشرفت و پیروزی یک تیم، برایش آرزوی موفقیت کرد!

  • آقای سرمربی ممنوع‌الخروج شد

با این وجود كي‌روش طبق برنامه قبلی تصمیم گرفت برای آخرین‌بار به همراه تیم ملی به اردوی اتریش برود تا دیدار مقابل شیلی و سوئد را رهبری کند اما ممنوع‌الخروجی وی در فرودگاه باعث شد وی با مشکلاتی مواجه شود و نتواند همراه تیم ملی تهران را ترک کند.

بر همین اساس انبار پر از باروت کی‌روش در شبی که او جداگانه قصد داشت به تیم ملی در اتریش بپیوندد کمی ‌فوران کرد و او یک بار دیگر دست‌اندرکاران اداری جدید فدراسیون فوتبال را نشانه رفته و اعلام کرد که به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد تا آن‌ها با رفتارها و اقداماتشان به او، کادرفنی و بازیکنانش توهین کنند.

کی‌روش همچنین اعلام کرد که در هر طبقه فدراسیون فوتبال تصمیماتی مستقل و جداگانه گرفته می‌شود که این موضوع اصلا به نفع فوتبال ایران نبوده و فوتبال ایران نمی‌تواند با این وضعیت پیشرفت‌کند.

  • خداحافظی با بازیکنان

کارلوس در ادامه کار در تعطیلات نوروز دست به اقدامات دیگری هم زد که هر کدام از آن‌ها می‌تواند از عزم جدی او برای رفتن همیشگی از فوتبال ایران خبر دهد.

کی‌روش ابتدا در اردوی اتریش و زمانی که حاج‌صفی به خاطر مصدومیت قصد ترک اردو را داشت به گرمی‌ او را در آغوش کشید و با او برای همیشه خداحافظی کرد، درست مثل همان کاری که در بازگشت تیم ملی به ایران با سایر بازیکنان انجام داد و با آرزوی موفقیت برای آن‌ها به طور ضمنی برای همیشه با آن‌ها وداع گفت!

این نشانه‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ او در آخرین کنفرانس خبری‌اش (بعد از بازی با سوئد) در صحبت‌هایی جنجالی یک بار دیگر برخی مسئولان ایرانی را به باد انتقاد گرفته و اعلام کرد که «از این جدایی غمگین است اما زندگی برای او همچنان ادامه دارد...»

البته این صحبت‌ها در محفلی بین‌المللی و با حضور خبرنگاران خارجی زده شد تا از دید کی‌روش، او توانسته باشد در آخرین روزهای حضورش در فوتبال ایران به خوبی با آبروی افرادی که موافق حضورش در تیم ملی ایران نیستند در رسانه‌های خارجی این‌گونه بازی کرده باشد.

در نهایت این‌که کی‌روش با نادیده گرفتن برخی از قوانین نانوشته در ایران در آخرین حضورش بر روی نیمکت تیم ملی با تیپ و پوششی متفاوت حاضر شد و حتی در مسیر بازگشت به ایران نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «در داخل فدراسیون اختلاف نظرهایی وجود دارد.

فدراسیون ایران متحد نیست و از هم گسیخته است. برخی در فدراسیون احترام می‌گذارند و برخی دیگر اهانت‌می‌کنند.»

البته او در ادامه این گفت‌وگو اعلام کرده بود: «من ضعیف‌ترین حلقه در میان زنجیره فوتبالی در ایران بودم. برعکس انتظارات، هیچ‌گونه اختیاری در دست من نبود.

همه اختیارات را از من گرفته بودند.» او تقریبا مثل این حرف‌ها را در کنفرانس خبری بعد از بازی با سوئد هم زده بود و در سخنانی عجیب گفته بود: «در آخر از همه هواداران عذرخواهی می‌کنم.

چون جای این صحبت‌ها در کنفرانس مطبوعاتی نبود، اما بسیار متاسف و ناراحت هستم که بگویم واقعا فضایی برای این دو طرز تفکر در فدراسیون فوتبال در کنار هم وجود ندارد و به خاطر این‌که من مربی افتاده و دور از غرور و با خضوع هستم، البته این امر با ترسو بودن متفاوت است.

راه خودم را متوجه شدم، چون آن‌قدر هم دیگر گمراه نیستم. فردی در صورت من بگوید استانداردهای حداقلی من را ندارید از یک مربی با ۳۳سال تجربه دیگر چه توقعی دارید؟! بنابراین واقعا عذر می‌خواهم.»

  • شاید کی‌روش در ایران بماند!

اما کارلوس درست مثل گذشته و آن‌طور که از شواهد برآمده و همچنان هم برمی‌آید علاقه زیادی دارد تا در فوتبال ایران به کارش ادامه دهد

اما امروز به قول خودش، کادر اداری جدیدی در فدراسیون روی کار آمده که به نمایندگی از افرادی تحصیلکرده، این مأموریت را دارند تا نسخه او را برای همیشه در فوتبال ایران بپیچند و یک بار دیگر به قول کارلوس، میل، علاقه، شور و شوق مردم هم برای آن‌ها هیچ جایگاهی نداشته و آن‌ها با توهین به وی، قصد دارند تا به کارش در فوتبال ایران به این طریق خاتمه دهند.

منبع:همشهري تماشاگر

کد خبر 292512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha