درحالی‌که حاشیه‌های احتمال اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ادامه دارد، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از آغاز فراخوان برای این طرح خبر داد.

بر اين اساس فرهنگيان سراسر كشور مي‌توانند تا پايان خرداد‌ماه از طريق پست الكترونيكي ertebat@medu.ir و يا با شماره تلفن‌هاي ارتباطات مردمي اين مركز 82282114-82282113و 88894105و يا از طريق بخش‌هاي «سخن شما با وزير» و «ارتباطات مردمي» موجود در پايگاه رسمي اطلاع‌رساني اين وزارتخانه به نشاني www.medu.ir مطالب و نظرات خود را ارسال كرده و در اين فراخوان شركت كنند.

همزمان وزير آموزش و پرورش نيز با بيان اينكه رتبه‌بندي حق معلمان است، گفت: معلمي كه بيشتر تلاش مي‌كند، رتبه بالاتري مي‌گيرد و رتبه بالاتر، حقوق بالاتر را مي‌طلبد لذا اين مسئله در واقع اجراي عدالت اداري در بين معلمان و شاخص‌هاي رتبه‌بندي معلمان متناسب با وظيفه معلمي و مهارت‌هاي حرفه‌اي آنان تعيين مي‌شود. علي‌اصغر فاني همچنين درباره تأمين هزينه‌هاي اجراي اين طرح توضيح داد: بودجه لايحه رتبه‌بندي در مصوبه دولت آمده و تأييد شده است.ان‌شاءالله دولت بودجه لايحه رتبه‌بندي را تأمين مي‌كند. هيأت دولت ۲۷ اسفند سال۹۳ با رتبه‌بندي معلمان موافقت كرد كه براساس اين مصوبه، مشمولان طرح طبقه‌بندي معلمان شامل آموزگاران، دبيران، هنرآموزان، مربيان امور تربيتي، مشاوران، مراقبان سلامت، مديران و معاونان مدارس و مجتمع‌هاي آموزشي و تربيتي براساس ضوابطي كه به تصويب هيأت وزيران مي‌رسد، رتبه‌بندي حرفه‌اي مي‌شوند.

قرار است شاخص‌هاي رتبه‌بندي معلمان تا شهريور مشخص شود؛ اين همان موضوعي است كه تعدادي از معلمان نسبت به چگونگي انجام آن ابهام و نگراني دارند و در تجمع‌هاي اعتراض‌آميزي كه پنجشنبه گذشته در چند شهر برگزار كردند هم به آن اشاره داشتند. همزمان نمايندگان مجلس نيز با نگراني‌هاي مشابهي در حال تهيه طرحي دوفوريتي در اين زمينه هستند.

کد خبر 292487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha