جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

وزیر کار با اعلام اینکه در طرح جایگزین مسکن مهر، بخشی از کار به تعاونی‌ها واگذار می‌شود، گفت: اشتغال بزرگ در بنگاه‌های کوچک، برای مقابله با بیکاری و اشتغال‌زایی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، علي ربيعي با اعلام اينكه شعار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در سال‌جاري «با تعاون كار ايجاد مي‌كنيم تا به رفاه برسيم» است از گفت‌وگوهاي اجتماعي پيرامون تعاون سخن گفت و افزود: در حوزه مسكن، طرح جايگزين مسكن مهر به‌زودي رونمايي خواهد شد.

وزير كار گفت: اين طرح حمايتي كه با همكاري اين وزارتخانه و وزارت راه و شهرسازي در حال انجام است حاصل ۸‌ماه كار كارشناسي دقيق با حضور اقتصاددانان، جامعه‌شناسان و زمين‌ شناسان است كه معضل مسكن قشر مستضعف را برطرف خواهد كرد. ربيعي با اشاره به اجراي موفق طرح امنيت غذايي در كشور خاطرنشان كرد: كارهايي مانند اين طرح كه عقبه كارشناسي دارد موفق مي‌شود و ما در اين راستا بايد كارهاي بزرگ را براي خود هدفگذاري كنيم و به سمت آن جلو برويم، حتي اگر ديده نشويم.

وي با اشاره به طرح تكاپو و اقدامات انجام شده در راستاي ايجاد اشتغال گفت: بحث اشتغال بزرگ در بنگاه‌هاي كوچك و متوسط را دنبال مي‌كنيم كه خوشبختانه مقام معظم رهبري هم در صحبت‌ها‌يشان به بنگاه‌هاي كوچك اشاره داشتند. وزير كار افزود: يكي از بهترين راه‌هاي رفع مسئله فقر و محروميت تعاون است.

رفع فقر و محروميت در جامعه بايد در قالب تعاون هدفگذاري شود؛ بنابراين به جاي سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگ بايد از مشاركت عمومي جامعه توسط تعاوني‌ها بهره‌مند شد. ربيعي ادامه داد: در بحث مسكن حمايتي، بخشي را به تعاوني‌ها اختصاص خواهيم داد و از اين ظرفيت قطعا استفاده مي‌كنيم. علاوه بر اين، صندوق‌‌هاي مسكن در قالب تعاوني‌ها نيز پيگيري مي‌شود. وي با تأكيد بر اينكه بايد اشكال جديدي از تعاوني‌ها را رونمايي كنيم، افزود: در كنار اين مسئله با تعاوني‌هاي منطقه‌‌اي و بين‌المللي تعامل ايجاد شود
و به نوعي مركز مطالعات منطقه‌‌اي تعاون در ايران پايه‌‌گذاري شود.

کد خبر 292465

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha