جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش «جادوگر کوچولو» به کارگردانی فریبا دلیری که درباره چگونگی از بین رفتن جادوگرها است تا آخر اردیبهشت‌ماه در تالار هنر میزبان علاقمندان تئاتر است.

جادوگر کوچولو

به گزارش مهر؛ فریبا دلیری کارگردان نمایش «جادوگر کوچولو» که این روزها در تالار هنر به صحنه می رود درباره انتخاب این اثر برای اجرا گفت: این نمایش کاری از گروه تئاتر «چالیک» است که از ۱۹ فروردین‌ماه در تالار هنر به صحنه رفته است. معمولا برای اجرای یک اثر نمایشی همه گروه نمایش با یکدیگر بحث و تبادل نظر دارند و برای این اجرا نیز بعد از بررسی های زیاد تصمیم گرفتیم نمایش «جادوگر کوچولو» را بر اساس قصه ای به همین نام  اثر اوتفرید پرویسلر که پدر ادبیات کودک و نوجوان آلمان است، به صحنه ببریم.

وی ادامه داد: این قصه یکی از بهترین کارهای پرویسلر است و تاکنون برنده جوایز بسیاری نیز شده است. برای اجرای این قصه هادی حسنعلی که یکی از بازیگران نمایش هم است متن را کاملا دراماتیزه و برای اجرای صحنه ای آماده کرد. در تمام مراحل نمایش ما با هم تبادل نظر داشتیم و صحنه به صحنه نمایشنامه با هماهنگی نوشته شد. چون این قصه بسیار کوتاه است روی شخصیت پردازی ها و طراحی نمایش بسیار کار کردیم و اتودهای بسیاری زدیم.

این کارگردان تئاتر درباره مراحل آماده سازی این نمایش یادآور شد: این نمایش سال گذشته در جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک اجرا و از همان زمان قرار شد به اجرای عمومی نیز برود. البته اجرای جشنواره ما کمی ناپخته بود و هنوز مراحل ساخت موسیقی و انیمیشن های نمایش کامل نشده بود. برای اجرای عمومی «جادوگر کوچولو» متن بار دیگر روتوش و انیمیشن های دیگری نیز به کار اضافه شد.

نمایش جادوگر کوچولو

وی درباره نحوه طراحی و کارگردانی نمایش بیان کرد: از ابتدا کارگرداین و طراحی نمایش در ذهن من شکل گرفته بود و دقیقا می دانستم که می خواهم چکار کنم. هدفم این بود که نمایش بتواند کودکانی را که این روزها با انواع و اقسام کارتون ها و بازی های کامپیوتری آشنا هستند، به سالن تئاتر بکشاند و برایشان جذاب باشد. دومین هدفم نیز این بود که این نمایش بتواند برای والدینی که فرزندانشان را به دیدن این نمایش آورده اند نیز جالب باشد و خوشحالم که تاحدودی در این امر موفق بوده ام.

دلیری در پایان صحبت هایش متذکر شد: «جادگر گوچولو» داستان پدری است که چگونگی از بین رفتن جادوگرها را برای فرزندانش تعریف می کند. این نمایش، تئاتر زنده است که در کنارش نوع خاصی از عروسک مورد استفاده قرار می گیرد در حقیقت تلاش شده در این اثر نمایشی لحظه های عروسکی و فانتزی خلق شود نه یانکه صرفا نمایش عروسکی باشد.

این اثر نمایشی برای گروه سنی کودک و نوچوان است. داستان نمایش «جادوگر کوچولو»  قصه از بین رفتن جادوگرهاست که پدری برای بچه هایش هنگام خواب تعریف می کند. دراین نمایش ،جادوگر کوچولویی که خوب جادوگری انجام نمی دهد، تصمیم می گیرد در جشن جادوگرها شرکت کند که البته ورود بچه های جادوگر به این جشن ممنوع است. او پنهانی وارد جشن می شود ولی آنها متوجه حضور او شده، تنبیه اش کرده و جارویش را می گیرند و ...

 آرش صادقیان حقیقی، فاطمه خدابنده لو، هادی حسنعلی، آرین ناصری، شیرین کاشفی، احسان سامانی منش، لی لی قربانعلی دراین نمایش ایفای نقش می کنند.

نمایش «جادوگر کوچولو» تا آخر اردیبهشت ماه هر روز به جز شنبه ها ساعت 19:30 در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده (امجدیه سابق) به روی صحنه می رود.

کد خبر 292442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha