همشهری آنلاین: جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش وظیفه حراست از آسمان های بلند این کشور اسلامی، آب های سرزمینی و حدود و ثغور کشور را برعهده دارد و با قدرت برای اجرای این ماموریت آماده است و دست هر متجاوزی را نیز قطع خواهد کرد.

عبدالرحیم موسوی

به گزارش ایرنا، سرتیپ امیر عبدالرحیم موسوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم افزود: دشمنان نتوانستند تهدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند و به حول و قوه الهی هرگز در این زمینه موفق نخواهند شد.

وی ادامه داد: فرزندان جان برکف انقلاب در ارتش، امروز در بهترین وضعیت آمادگی قرار دارند و می دانیم موضوعاتی که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا علیه ما مطرح می کند بهانه ای بیش نیست و اختلاف ما با نظام سلطه بر روی اصول، آرمان ها و کیان انقلاب اسلامی است.

موسوی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با ظلم، سلطه، زیاده طلبی و خوی استکباری مخالف است و درد آنها نیز دین و اعتقادات ما می باشد.

این فرمانده نظامی گفت: متاسفانه کشورهای سلطه پذیر امروز همه نیروهای نظامی خود را در خدمت اهداف و خواسته های دشمنان استکباری قرار داده اند و چند کشور آلت دست استکبار با محوریت عربستان سعودی به میل و دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی به یمن حمله می کنند.

موسوی اظهار داشت: سعودی ها قبل از این از درون فرو ریخته بودند و ظاهر خود را حفظ کردند ولی امروز شاهد افول این ظاهر پوشالی آنها هستیم.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی قدرت نظامی یک وسیله دفاعی، بازدارنده و نماد صلح و آرامش است و نظامیان ما در عین توانمندی نظامی و اشراف اطلاعاتی و تسلط بر مناطق عملیاتی، پیوسته منادی صلح و دفاع از آرمانها و ارزش های اسلامی و دفاع از حق علیه باطل هستند.

موسوی گفت: ما به خاطر روحیه ظلم ستیزی و آرمان خواهی خود همواره با زیاده خواهان رو به رو هستیم و باید بتوانیم از ارزش های خود دفاع کنیم بنا بر این هر روز بر آمادگی و قدرت خود در ارتش می افزاییم.

وی ادامه داد: امروز عشق متقابل بین مردم ایران و ارتش جمهوری اسلامی بی نظیر است، متاسفانه دشمنان این پیام را در دوران اول انقلاب خوب نفهمیدند و تمام تلاش خود را برای انحلال ارتش به کار گرفتند و حتی مقابل پادگان های ارتش تجمع و مانع ورود کارمندان می شدند و در و دیوارها نیز پر از شعار علیه ارتش بود.

موسوی با اشاره به ابتکار امام راحل در نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش گفت: ارتش در آن فضای ناآرام، از همان ابتدای پیروزی انقلاب دریافته بود که در خدمت اسلام و انقلاب بودن چه عزتی دارد، ارتش دریافت که به ملت تعلق دارد و پیشمرگ آنها می باشد و به دشمنان پیام داده که ایران اسلامی خالی از مدافع نیست.

کد خبر 292433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha