همشهری آنلاین: کاوه رضایی در روز فوق العاده نفت با شکستی عجیب از اصفهان به تهران بازمی گردد. نفت با شکستی غیرقابل تصور و سنگین صدر جدول را در اصفهان از دست داد.

ذوب

به گزارش "ورزش سه"، نفت با شکستی غیرقابل تصور و سنگین صدر جدول را در اصفهان از دست داد. آنها دومین شکست متوالی خود را پذیرفتند تا شاگردان یحیی گل محمدی با این برد به روند مثبت خود در لیگ ادامه دهند.

هفته بیست وششم لیگ برتر، ورزشگاه فولاد شهر

داور: حسین زرگر، کمک ها: سجاد طوری، قهرمان نجفی
اخطار: کامیابی نیا (11) مطهری (64)از نفت تهران

  • ذوب آهن:

باقر صادقی، کارلوس سانتوز، هادی محمدی، قاسم دهنوی، قاسم حدادی فر، احسان پهلوان، علی حمام (93 صاحب محبی)، مهرداد قنبری، دانیال اسماعیل فرد (72 تبریزی)، مهدی رجب زاده (73 ولید اسماعیل) و کاوه رضایی
سرمربی: یحیی گل محمدی

  • نفت تهران:

علیرضا بیرانوند، لئوناردو پادوانی، محمد امین حاج محمدی، وحید حمدی نژاد (46 علیاری)، مهدی شیری، سیامک کوروشی (67 رضایی)، کمال کامیابی نیا (46 عزتی)، ایمان مبعلی، وحید امیری، حسین ابراهیمی و امیر ارسلان مطهری
سرمربی: علیرضا منصوریان

  • شرح گل :

1-0(ذوب آهن): در دقیقه 22 کاوه رضایی روی پاس دانیال اسماعیل فر از تعارف بین پادووانی و بیرانوند استفاده کرد و گل اول بازی را درحالتی نامتعادل به ثمر رساند.
2-0 (ذوب آهن): ضربه کاشته رضایی با دفع ناقص بیرانوند و سماجت هادی محمدی به گل دوم ذوب تبدیل شد. نفتی ها عقیده داشتند محمدی روی این بیرانوند خطا کرده است .
3-0 (ذوب آهن): دانیال اسماعیلی فر پدیده جدید ذوبی ها با یک ضربه چکشی گل سوم ذوب را در دقیقه 43 به ثمر رساند .
3-1 (نفت تهران): نفتی ها پیش از سوت پایان نیمه روی اشتباه باقرصادقی با ضربه سر کامیابی نیا به گل رسید . ذوبی ها روی این گل به داور اعتراض داشتند.
4-1 (ذوب آهن): بازهم کاوه رضایی؛ او در دقیقه 49این بار پاس عالی اسماعیلی فر را با برشی از قلب دفاع نفت تبدیل به گل چهارم تیمش کرد.
5-1 (ذوب آهن):کاوه رضایی شومین گل خود را هم به ثمر رساند . او این بار پاس رجب زاده را با ضربه ای عالی از بالای سر بیرانوند وارد دروازه نفت کرد .
5-2 (نفت تهران): خطای مدافع ذوب اهن روی وحید امیری در داخل محوطه جریمه با پنالتی داور روبه روشد که ضربه پنالتی را ارسلان مطهری خلاف جهت صادقی وارد دروازه ذوب اهن کرد.
5-3 (نفت تهران): در دقیقه 91 وقتی ارسلان مطهری از فضای دو مدافع ذوب فرار کرد و شوتش را روانه دروازه صادقی کرد، حسین ابراهیمی توپ ریباند را وارد گل کرد.

بهترین بازیکن: کاوه رضایی مزاحم دائمی خط دفاعی نفت با به ثمر رساندن 3 گل و ثبت یک هت تریک بدون شک بهترین بازیکن میدان بود همچنین دانیال اسماعیلی فر پدیده ذوب آهن هم نمایش بسیار خوبی در این بازی داشت.

  • دقایق حساس:

دقیقه 10 - ضربه کاشته فوق العاده کاوه رضایی تیر دروازه بیرانوند را لرزاند.
دقیقه 15- مهدی رجب زاده در شرایط تک به تک مقابل بیرانوند متوقف شد.
دقیقه 24- فرار کاوه رضایی پشت دفاع نفت بازهم او را در موقعیت تک به تک قرار داد که کمک داور این صحنه را آفساید تشخیص داد.
دقیقه 31- حرکت زیبای رجب زاده در جلوگیری از آفساید سبب شد تا دانیال اسماعیل فرد با یک شوت خطرناک دروازه تیم نفت را با خطر مواجه کند.
دقیقه 41 : کاوه رضایی در شرایط تک به تک فرصت گل سوم را از دست داد.
دقیقه 51 : باز هم کاوه رضایی پشت محوطه جریمه نفت صاحب موقعیت شد که خروج به موقع بیرانوندتوپ را از روی بند کفش او به بیرون زد .
دقیقه 60 : پاس رو به بیرون قاسم حدادی فر با شوت پای چپ احسان پهلوان آسمان را شکافت.
دقیقه 74 : ضربه کاشته غلامرضا رضایی با ضربه سر نصف و نیمه علیرضا عزت کرامت راهی اوت شد.
دقیقه 78 : شوت مرتضی تبریزی به تیر عمودی دروازه نفت اصابت کرد.

  • شرح بازی:

ذوب آهن در حالی در هفته بیست و ششم لیگ میزبان نفت تهران بود که حضور یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی فصل گذشته نفت در مقابل علیرضا منصوریان حساسیت این بازی را افزایش داده بود و از سوی دیگر جایگاه نفت در جدول رده بندی و انگیزه ذوب آهن برای صعود در جدول رده بندی حساسیت این بازی را بالا برده بود. بازی با برتری ذوب آهن آغاز شد و عملکرد بسیار خوب بازیکنان این تیم از همان دقیقه یک برتری ذوب آهن را به نفت تحمیل کرد و موقعیت‌های فراوانی که نصیب بازیکنان ذوب آهن شد فقط سه بار در نیمه اول به هدف نشست تا کار نفت در همان نیمه اول تمام شود.
با آغاز نیمه دوم منصوریان که به نوعی غافلگیر شده بود با انجام دو تعویض سعی در برگرداندن جریان بازی داشت اما باز هم ذوب آهنی ها فرصت آنچنانی به حریف ندادند و با انجام یک بازی برتر دو گل دیگر هم زدند. اما در یک ربع پایانی نفت تا حدودی بر بازی مسلط شد و دو گل به ثمر رساند ولی در نهایت شاگردان گل محمدی به یک برد ارزشمند رسیدند تا با روحیه ای خوب آماده برگزاری چهار بازی پایانی لیگ و البته فینال جام حذفی شوند.

حواشی:
*مرتضی تبریزی مهاجم گلزن ذوب در این بازی روی نیمکت نشسته و با صلاحدید یحیی گل محمدی دانیال اسماعیلی فر زننده گل به استقلال در ترکیب ثابت به میدان رفته است.
*مهدی رجب زاده ذخیره طلایی این تیم در بازی با استقلال هم از ابتدا برای ذوب بازی می کند.
*با شروع نیمه دوم باران در ورزشگاه فولادشهر شروع به بارش کرد.
* در دقایق ابتدایی نیمه دوم بین بازیکنان نفت و ذوب آهن درگیری کوچکی در حال شکل گرفتن بود که قاسم حدادی فر مانع از تشدید آن شد.
* در حالی که کمک داور چهارم شماره ۱۴ را نشان داد تا از ترکیب نفت تعویض شود که این شماره اصلاً در ترکیب حضور نداشت!
*کاوه رضایی با به ثمر رساندن ۳ گل در این دیدار هت‌تریک کرد.
*علیرضا منصوریان بعد از گل پنجم با چهره‌ای بهت زده نظاره گر شادی بازیکنان ذوب آهن بود.
* هنگام گل پنجم ذوب آهن تمامی بازیکنان و کادرفنی به جز یحیی گل محمدی از روی نیمکت برخواسته و به شادی پرداختند.
*در دقایق پایانی بازی یحیی گل محمدی ترکه‌ای در دست گرفته بود که این حرکت او کمی عجیب بود!

اتفاق ویژه: نفت تهران که در طول رقابت های لیگ با ثبات ترین تیم فوتبال ایران بوده است، امروز در روزی پراشتباه 5 بار مقابل حمله وران ذوب آهن تسلیم شد و اگرچه بازگشتی دیرهنگام به بازی داشت، اما ممکن است قهرمانی لیگ را با این شکست سنگین از دست داده باشد.

کد خبر 292394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha