همشهری آنلاین: مشاور وزیر راه با بیان ایکه هیچ پروزای به سمت عربستان انجام نخواهد شد از لغو پرواز ۷۷۰ هزار زائر خبر داد و گفت زائرانی که سفرشان انجام نشده است برای پی‌گیری هزینه خود به سازمان حج مراجعه کنند.

سفر حج

محمد علی ایلخانی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی در گفت‌وگو با اظهار داشت :‌ از 25 فروردين هواپیماهایی که از ایران عازم عربستان می‌شوند،‌خالی و بدون مسافر هستند و تنها پرواز برگشت زائران را انجام می‌دهند.

وی افزود:‌ با این تعلیقی که انجام داده ایم پروازهای این مسیر تنها در ایام حج تمتع برقرار می شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی با بیان اینکه ‌25 درصد پروازهای زیارتی به عربستان و کل عملیات عمره توسط ایران ایر و 25 درصد توسط ماهان ایر و 50 درصد توسط شرکت هواپیمیی عربستان انجام می‌شود،‌ گفت:‌ این شرکت‌ها قراردادی داشتند با سازمان حج و زیارت برای انتقال و جابه جایی 770 هزار زائر به عربستان در طول مدت حج عمره،‌ در حال حاضر پروازهای دو شرکت ایرانی لغو شد و پروازهای عربستان به ایران هم قطع خواهد شد.

ایلخانی با تاکید بر اینکه تعلیق پرواز به عربستان تصمیم حکومت بود،‌ گفت:‌ مسافرانی که سفرشان لغو شد برای اخذ هزینه سفر باید به سازمان حج و زیارت مراجعه کنند مگر اینکه با حل مشکلات به وجود آمده این سفرها به حج عمره سال بعد موکول شود. ‌

کد خبر 292204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha