همشهری آنلاین: در سال ۹۲ بود که نخستین هشدارها درباره تبلیغات اغواگرانه یک شرکت گردشگری داده شد، شرکتی که پیامک‌هایی با مضمون «اقامت ۱۰۰ درصد رایگان» ارسال می‌کرد و به ازای دریافت ۳۹ هزار تومان، کارت عضویت تخفیف‌دار برای استفاده از اقامتگاه‌های زیرمجموعه‌اش صادر می‌کرد.

هتل

به گزارش ايسنا، با آن‌که بارها سعی شد جلوی فعالیت این شرکت گردشگری گرفته شود، اما آن‌ها هنوز هم به کار خود ادامه می‌دهند، با همان شیوه تبلیغاتی ... اما این‌بار در مکان جغرافیایی دیگر.

مدیرکل وقت دفتر امور مراکز خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سال 92 فعالیت شرکتی به نام «پرشین کروز» را که بعدها با عنوان ‌های دیگری فعالیت خود را ادامه داد، غیرمجاز اعلام کرد.

علی لطفی گفته بود: نام «پرشین‌ کروز» در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت نشده و مجوزی هم برای آن صادر نشده است.

او همچنین از ارسال نامه‌ای به اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران برای انجام اقدامات لازم از طریق پلیس فتا سخن گفته بود.

فعالیت این شرکت پس از بررسی‌های کارشناسان واحد نظارت، غیرقانونی اعلام شد و به دلیل آن‌که محل فعالیت‌های بازرگانی استان تهران بود، موضوع به اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران و در ادامه پلیس فتا و اداره اماکن نیروی انتظامی ارجاع شد؛ اما ظاهرا دفتر مشخصی وجود نداشت تا پلمپ شود و شرکت همچنان و مستمر به تبلیغات خود ادامه می‌داد.

9 ماه پس از نخستین واکنش‌ها نسبت به فعالیت این شرکت غیرمجاز، رجبعلی خسروآبادی - مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری تهران - درباره «پرشین کروز» به‌عنوان فروشنده‌ی خدمات هتلی که در تبلیغاتش برای عرضه‌ی خدمات و اقامت رایگان در قالب جایزه، بزرگنمایی می‌کند، گفت: این شرکت یک سال پیش به پلیس فتا برای پلمپ معرفی شد.

ظاهرا مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری از پلمپ نشدن این شرکت خبر نداشت، چرا که تبلیغات آن‌ها همچنان با همان وعده اقامت رایگان در ازای عضویت و خرید کارت 39 هزار تومانی ادامه داشت. البته این بار فقط پای یک مجتمع اقامتی در محمودآباد استان مازندران وسط بود.

مالک آن شرکت نیمی از آن هتل را خرید تا فعالیت‌هایش قانونی شود. همان موقع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که قبلا فعالیت این شرکت را شبهه‌ناک و غیرقانونی اعلام کرده بود، در اطلاعیه‌ای فعالیت‌های این شرکت را قانونی و شیوه‌ی تبلیغاتی آن را خلاقانه دانست.

در اطلاعیه‌ی این سازمان که مهرماه سال گذشته منتشر شد، آمده است: «شرکت پرشین کروز که پیش از این به طور غیرقانونی اقدام به فعالیت در حوزه گردشگری می‌کرد، پس از صدور اخطار و انجام مکاتبات و همچنین با اطلاع‌رسانی روشنگرانه خبرگزاری‌ها و نشریات رسمی کشور‌، تغییر رویه داد و سرمایه‌گذاران آن سعی کردند در چارچوب قوانین و مقررات عمل کنند‌؛ به همین منظور اقدام به خرید واحد اقامتی کرده و در حال حاضر مسافران خود را با شرایط ویژه پذیرش می‌کند. مراکز و مستندات دریافت شده‌ حاکی از آن است که واحد اقامتی اهورا از سازمان متبوع مجوز بهره‌برداری و نرخ‌نامه مصوب دریافت کرده است و سرمایه‌گذاران نیز سعی دارند با اجرای طرح‌های نوآورانه و خلاقانه از حداکثر ظرفیت اقتصادی هتل بهره‌مند شوند. همچنین سرمایه‌گذاران شرکت مزبور در ادامه روند قانومند کردن فعالیت‌های خود، اقدام به تاسیس شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی تحت عنوان شرکت «آریا گشت قرن» در تهران کرده‌اند.».

ولی فعالیت قانونی این شرکت چندان ادامه نداشت، چرا که در نهایت آن مجتمع اقامتی به دلیل رعایت نکردن یک‌سری از ضوابط و قوانین هتلداری، پلمپ شد.

اکنون تبلیغات آشنا این شرکت از هتل دیگری در فریدون کنار به گوش می‌رسد؛ اقامت رایگان و وعده‌های غذایی با 50 درصد تخفیف با همراهی دو مهمان پیشنهادی شما. شرط استفاده از این هدیه که به صورت قرعه‌کشی نصیب مشتری شده، خرید کارت عضویت به قیمت 99 هزار تومان برای استفاده سه نفر است.

اگرچه از نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شکل تبلیغات این شرکت، خلاقانه به نظر می‌آید اما شاید بهتر باشد برای پیشگیری از اتفاقات مشابه هتل محمودآباد، ضمانت‌های جدی‌تری از سرمایه‌گذار گرفته شود تا پیش‌فروش خدمات آن هم به این شکل چالش دیگری را ایجاد نکند و مشتریان برگزیده این شرکت با اطمینان و اعتماد بیشتری از خدمات موجود استفاده کنند.

کد خبر 292153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha