هیأت پارلمانی آلمان که در تهران حضور دارد در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی از علاقه آلمانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران خبر داد.

ورود آلمان‌ها به سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران

هايكه بريمر، رئيس كميسيون گردشگري پارلمان آلمان در ديدار با مسعود سلطاني‌فر گردشگري را عامل برقراري ارتباط دوستانه در جهان دانسته است.

مسعود سلطاني‌فر، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري كشور نيز با تأكيد بر تصميم جدي ايران بر استفاده از تمامي ظرفيت‌ها براي تعامل گسترده با ساير كشورها گفت: ايران در بخش گردشگري فرهنگي، تاريخي، زيارتي، طبيعت‌گردي و سلامت جاذبه‌هاي منحصر به فرد دارد كه با رويكرد دولت تدبير و اميد ورود گردشگران خارجي در سال گذشته افزايش داشت. به گفته سلطاني‌فر، سياست دولت ايران افزايش ورود گردشگران خارجي به كشور است. سلطاني‌فر گفت: تلاش كرديم موانع را رفع كنيم و تسهيلاتي براي سرعت بخشيدن به صدور ويزا، لغو رواديد با برخي كشورها و مهياكردن زمينه صدور ويزاي الكترونيك در آينده نزديك ايجاد شود.

آنطور كه رئيس سازمان ميراث فرهنگي به اعضاي پارلمان آلمان گفته است، رفع مشكلات موجود دربخش اماكن اقامتي و هتل‌ها نيز از برنامه‌هاي ايران در صنعت گردشگري است كه با استفاده از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در حال انجام است.

سلطاني‌فر ساماندهي شبكه حمل‌ونقل هوايي، گسترش امكانات فرودگاهي مناسب و همكاري با وزارت علوم براي آموزش نيروي انساني متخصص در رشته‌هاي مرتبط با گردشگري را از ديگر مواردي خواند كه تلاش براي دستيابي به آنها در كوتاه‌ترين زمان انجام مي‌شود. به گفته رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنعت گردشگري در ايران پس از حل مسائل با گروه 1+5 روند رو به توسعه خواهد داشت و ايران خود را براي شوك جديد ورود گسترده گردشگر آماده مي‌كند. او زمان شوك جديد گردشگري ايران را نيمه دوم سال 2015ميلادي و اعلام نتيجه نهايي نشست ايران و 1+5اعلام كرد. سلطاني‌فر همچنين در پاسخ به علاقه سرمايه‌گذاران آلماني به سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري ايران گفت: مشكلي براي صدور مجوز وجود ندارد و بسته به ميزان سرمايه‌گذاري و تاسيساتي كه قرار است ايجاد شود، مجوزها كمتر از 3‌ماه صادر مي‌شود.

کد خبر 292013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha