همشهری آنلاین: کارشناس تغذیه اداره کل فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص ضرورت توجه به جدول تغذیه ای مندرج بر بسته های فرآورده های غذایی گفت: فرآورده های غذایی فاقد برچسب تغذیه ای، اعتبار ندارند.

عاطفه فولادی مقدم، روز شنبه در گفت وگو با  ایرنا افزود: امسال، این جدول تغذیه‌ای با نام چراغ راهنمای تغذیه‌ای و در قالبی جدید بر روی فرآورده‌های غذایی درج خواهد شد.

وی تصریح کرد: نخستین گروه مواد غذایی که این علامت را دریافت می‌کنند در نیمه اول سال وارد بازار می‌شوند و مردم می‌توانند با مشاهده این علامت که شامل سه رنگ سبز، قرمز و زرد است در مورد ارزش غذایی آن، اطلاعات بسیار مفیدی به دست آورند.

کارشناس تغذیه‌ای اداره کل فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت:علامت راهنمای تغذیه برای بیان وضعیت مواد مفید و مضر موجود در مواد غذایی آماده شده است.

فولادی مقدم، درباره ضرورت توجه به برچسب راهنمای فرآورده‌های غذایی تصریح کرد: اگر این برچسب بر روی محصولی وجود نداشته باشد نباید نسبت به خریدش اقدام کرد چرا که هیچ شرکت معتبری از نظر ضوابط اجازه نمی‌دهد که محصولاتش بدون برچسب وارد بازار شود.

فولادی مقدم ، یکی از مهمترین اطلاعات موجود در جدول تغذیه‌ای را وجود یا عدم وجود نگهدارنده و افزودنی برشمرد و اظهار داشت: برای این امر ضوابط و معیارهای مشخصی وجود دارد که بصورت مستمر و توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو کنترل می‌شود.

کد خبر 291814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha