مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

سید‌محمد فخار: دوربین‌های ثبت تخلف ورود به محدوده طرح زوج و فرد از امروز آغاز به‌کار می‌کنند تا گامی دیگر برای هوشمندسازی کنترل ترافیک پایتخت برداشته شود.

براساس اعلام شركت كنترل ترافيك تهران، روزانه 300هزار تخلف ورود غيرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد تهران ثبت مي‌شود و دوربين‌هاي مذكور مي‌توانند بهترين وسيله بازدارنده براي متخلفان باشند. بدين‌ترتيب در 110نقطه ورودي و خروجي محدوده ترافيكي زوج و فرد از امروز(22فروردين) دوربين‌ها تخلف ورود غيرمجاز به طرح را ثبت مي‌كنند. ايلوش وزيري، مديرعامل شركت كنترل ترافيك تهران در اين‌باره تصريح كرد كه جانمايي براي نصب 70دوربين ثبت اين تخلف در داخل محدوده زوج و فرد نيز انجام شده كه به مرور نصب خواهند شد. وي پيش‌بيني كرد كه تا اواخر خردادماه تمام دوربين‌هاي ثبت تخلف تردد غيرمجاز در محدوده زوج و فرد به بهره‌برداري كامل برسند. براساس پيش‌بيني‌ها قرار است با گذشت 8‌ماه از آغاز رسمي اين طرح، شمار اين تخلف به حدود روزانه 15هزار ورود غيرمجاز كاهش يابد. محدوده ترافيكي زوج و فرد از شمال به بزرگراه شهيد همت، از شرق به بزرگراه امام علي، از غرب به بزرگراه شهيد چمران و نواب صفوي و از جنوب به بزرگراه بعثت محدود شده است.

در هماهنگي انجام شده با پليس راهور تهران بزرگ، هر ورود يا تردد غيرمجاز به محدوده زوج و فرد درصورت ادامه تخلف با گذشت يك ساعت، يك جريمه جديد براي خودرو محسوب مي‌شود. درصورت ورود غيرمجاز به اين محدوده، دوربين ثبت تخلف خودروي متخلف را جريمه مي‌كند و چنانچه تردد غيرمجاز خودرو در محدوده با گذشت يك ساعت از ثبت جريمه ادامه داشته باشد، توسط دوربين‌هاي داخل محدوده جريمه‌اي جديد براي خودرو منظور مي‌شود. وي از ايجاد بستر نرم‌افزاري لازم براي بهره‌گيري از دوربين‌هاي ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و سرعت غيرمجاز در جهت كنترل تردد غيرمجاز در محدوده زوج و فرد خبر داد و افزود: بر اين اساس درصورت عبور غيرمجاز از چراغ قرمز يا سرعت‌غيرمجاز در محدوده زوج و فرد و جريمه الكترونيكي خودرو، پلاك ثبت شده به‌صورت برنامه‌ريزي‌شده از فيلتر ثبت تخلف زوج و فرد مي‌گذرد. به گفته وزيري، 48دوربين ثبت اين دو گونه تخلف در محدوده زوج و فرد به سازوكار اين طرح پيوسته‌اند.

وي با اشاره به آمار تقريبي ورود خودروها به محدوده زوج و فرد گفت: براساس تصاوير ثبت شده دوربين‌ها، روزانه به‌طور ميانگين حدود يك ميليون خودرو در محدوده زوج و فرد تردد مي‌كنند كه 44درصد اين ورودها از 10محور مهم اين محدوده ازجمله ورودي بزرگراه مدرس ثبت شده است. روزانه حدود 150هزار ورود از بزرگراه مدرس به محدوده زوج و فرد صورت مي‌گيرد.

  • جريمه از 6:30صبح تا ساعت 19عصر

با آغاز به‌كار دور‌بين‌ها، مأموران پليس از امروز در مبادي ورودي طرح زوج و فرد حضور نمي‌يابند. به گفته سردار تيمور حسيني، رئيس پليس راهور تهران بزرگ، مأموران از امروز در مبادي ورودي طرح زوج و فرد مستقر نخواهند شد و اعمال قانون به وسيله دوربين‌ها انجام مي‌شود. به گفته وي، هريك از خودروها درصورت ورود غيرمجاز به محدوده زوج و فرد 20هزار تومان جريمه خواهند شد و البته اين مبلغ جريمه تنها براي يك‌بار در روز نيست و خودروهاي غيرمجاز به ازاي هر باري كه در زمان‌هاي مختلف از مقابل دوربين‌ها عبور مي‌كنند 20هزار تومان جريمه خواهند شد. وي اظهار كرد: به‌منظور يادآوري به شهروندان بايد بگويم كه ساعت طرح زوج و فرد از ساعت 6:30صبح آغاز شده و تا ساعت 19عصر ادامه خواهد داشت. ساعت طرح ترافيك نيز از ساعت 6:30صبح آغاز و در ساعت 17خاتمه مي‌يابد. بنابراين لازم است رانندگان به‌خاطر داشته باشند درصورتي كه فاقد مجوز طرح ترافيك بوده يا رقم آخر پلاك‌شان با روزهاي زوج و فرد هفته همخواني ندارد از ورود به اين محدوده‌ها در ساعات ذكر شده خودداري كنند.

کد خبر 291791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha