جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس دانشگاه کوفه در دیدار نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق از راه‌اندازی کرسی زبان فارسی در این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و تحصیل دانشجویان در این دانشگاه را رایگان اعلام کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با حضور در دانشگاه كوفه، با دكتر عقيل عبد ياسين، رييس دانشگاه كوفه ديدار و درباره مسائل فرهنگي بحث و تبادل نظر كردند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در اين ديدار گزارشي از روند اعزام زايران ايراني و فعاليت‌هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در عتبات ارائه كرد و حضور دانشجويان و استادان ايراني را از جمله برنامه‌هاي فرهنگي اين نهاد برشمرد.

وي افزود: خوشبختانه در اين مدت ارتباط خوب و تنگاتنگي ميان دانشگاهيان ايراني و دانشگاهيان شهر كربلا برقرار شده است كه در تلاشيم كه اين ارتباط را با دانشگاه كوفه نيز برقرار كنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، ارتباط علمي ميان دو ملت را سبب رشد و شكوفايي ايران و عراق دانست و ادامه داد: هر چقدر بتوانيم فضا و شور علمي ميان دو كشور مسلمان و همسايه ايران و عراق كه مشتركات فراواني دارند، برقرار كنيم در بسياري از فعاليت‌ها موفقيت روز افزوني خواهيم داشت.

دكتر عقيل عبد ياسين، رييس دانشگاه كوفه نيز نسبت به تعامل ميان دانشگاه ايران و كوفه اعلام آمادگي كرد و اظهار داشت: هم اينك ارتباط خوبي ميان برخي از دانشگاه‌هاي ايران داريم و از افزايش اين تعاملات استقبال مي‌كنيم و اين ارتباطات را در راستاي افزايش فعاليت‌هاي علمي مي‌دانيم.

دكتر عقيل، پيشنهاد يك كتابخانه علمي را ارائه كرد و گفت: دانشگاه كوفه آمادگي دارد تا با همكاري و همراهي نهادها و مراكز فرهنگي ايران يك كتابخانه بزرگ و جامع علمي را در اين دانشگاه با نام خود آن‌ها راه‌اندازي كند.

وي افزود: هم اينك دانشگاه كوفه داراي ۲۶ هزار دانشجو است و دانشكده‌هاي مختلفي در اين دانشگاه فعاليت مي‌كنند. همچنين در نظر داريم از سال آينده كرسي زباني فارسي را در اين دانشگاه راه‌اندازي كنيم.

رييس دانشگاه كوفه تصريح كرد: تمامي آموزش‌هاي علمي در دانشگاه كوفه رايگان است و براي تعليم به دانشجويان هيچ هزينه‌اي دريافت نمي‌شود.

کد خبر 291741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha