مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

عباس ثابتی راد: نوروز امسال تهران زیباتر از هر زمانی بود. پایتخت در نوروز امسال نه‌تنها میزبان بسیاری از شهروندان ساکن در پایتخت بود بلکه بسیاری از شهروندان شهرهای بزرگ و کوچک کشور، به تهران آمدند و روزهای آغازین بهار را در دامان البرز گذراندند.

ردشگران نوروز  برج میلاد - عباس آباد

منطقه فرهنگي گردشگري عباس‌آباد، برج ميلاد، بوستان‌هاي پايتخت و اماكن تاريخي و گردشگري تهران ازجمله فضاهايي بود كه مورد توجه شهروندان قرار گرفت.

در اين ميان پل طبيعت جلوه‌اي خاص در ميان گردشگران پايتخت داشت. ازدحام جمعيت بر فراز پل طبيعت نشان از توجه جدي گردشگران پايتخت به شهر در ايام نوروز داشت. بوستان طالقاني در يك سوي اين پل و بوستان‌ سفرهاي دريايي و آب و آتش و البته بوستان نوروز ازجمله فضاهاي مورد علاقه گردشگران تهراني بود. برج ميلاد نيز در زمره فضاهايي بود كه بسيار مورد توجه علاقه‌مندان به گردشگري در تهران قرار گرفت. ويژه‌برنامه عيد شرقي در بوستان نوروز و ويژه‌برنامه عطر ياس در برج ميلاد توانست بسياري از گردشگران پايتخت را به‌خود جلب كند.

  • رشد 100درصدي تورهاي تهرانگردي

مديرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران با اعلام اينكه تورهاي تهرانگردي نوروز94 نسبت به سال گذشته رشد 100درصدي داشته است، ابراز اميدواري كرد تورهاي تهرانگردي به‌عنوان يك جريان پايدار در شهر تهران ادامه پيدا كند.
فرزاد هوشيار پارسيان درباره شاخص‌ترين اقدامات شهرداري تهران در عرصه ارائه خدمات گردشگري به مسافران نوروزي شهر تهران گفت: در مبادي شهر 8 دروازه تعريف شد كه در آنها ستاد استقبال ايجاد شد و بيش از 12 غرفه تحت عنوان ايستگاه‌هاي استقبال فرهنگ فاطمي شكل گرفت به‌طوري كه در اين محل‌ها مردم پذيرش مي‌شدند، بسته مهمان طهران را دريافت مي‌كردند و به ستادهاي اسكان راهنمايي مي‌شدند.

وي تصريح كرد: 17تور تهرانگردي در قالب 10تور نيم‌روزه و 7تور يكروزه در حالي برگزار شد كه نمايندگان 15 آژانس گردشگري با حضور در سامانه137 در برگزاري اين تورها مشاركت داشتند و بيش از 90هزار نفر در حوزه گردشگري با سامانه137 تماس گرفتند.
وي اعلام كرد: بيش از 5 هزار نفر در تورهاي 17گانه و 5 هزار نفر هم به‌طور متمركز از ميدان امام‌خميني(ره) در قالب تورهاي نيم‌روزه بافت تاريخي تهران شركت كردند كه اميدواريم اين جريان گردشگري به‌صورت پايدار ادامه پيدا كند.

هوشيار درباره مهم‌ترين مراكز بازديد شده در شهر تهران گفت: در ستاد گردشگري شهرداري تهران 8كارويژه تعريف شده بود كه به‌صورت متمركز از صبح تا شب در اين مراكز برنامه‌هاي نوروزي برپا بود كه شامل منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد، برج ميلاد تهران، باغ‌موزه قصر، باغ‌موزه دفاع‌مقدس، پارك آبشار و ضلع شمالي درياچه خليج‌فارس و پارك سرخه‌حصار و ميدان آزادي بود كه تلاش شد در اين كار ويژه يك ايران كوچك داشته باشيم كه تمام اقوام با سفره‌هاي نوروز و فرهنگ و تمدن ايراني در اين كار ويژه حضور داشتند.

  • جاذبه‌هاي جديد براي اراضي عباس آباد

مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد از افزايش 130درصدي استقبال از منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد خبر مي‌دهد و مديرعامل برج ميلاد نيز از حضور گسترده مردم در ويژه‌برنامه‌هاي اين مجموعه فرهنگي مي‌گويد.اردشير نوريان با اشاره به استقبال گسترده مردم از برنامه‌هاي نوروزي منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد گفت: در نوروز93 بيش از 150هزار نفر از منطقه عباس‌آباد بازديد كرده بودند كه اين ميزان در نوروز سال‌جاري با توجه به جشنواره‌هاي فرهنگي و نيز افتتاح پروژه‌هاي جديد در سال93 به بيش از 350هزار نفر رسيده است.

وي با اشاره به افزايش بيش از 130درصدي ميزان استقبال از منطقه عباس‌آباد، يادآور شد: در نوروز94 براي نخستين بار شهروندان و گردشگران نوروزي امكان بازديد از پل طبيعت، گنبد مينا، آب‌نماها و ساير فضاهاي جديد اين منطقه را به‌دست آوردند به‌طوري‌كه غالب گردشگران نوروزي به‌عنوان انتخاب اول از اين نقاط بازديد كردند.

مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد تصريح كرد: از ابتداي فروردين تا روز 13فروردين شاهد اجراي جشنواره «عيد شرقي» بوديم كه خوشبختانه با توجه به برنامه‌هاي متنوع، نمايشگاه اقوام و فرهنگ ملل و حضور گروه‌هاي حرفه‌اي هنري، مورد استقبال شهروندان قرار گرفت كه اين موضوع هم از عوامل افزايش استقبال از منطقه عباس‌آباد بوده است.

وي افزود: در جشنواره عيد شرقي براي نخستين‌بار در روز 12فروردين شاهد برگزاري جشن باشكوه روز جمهوري اسلامي بوديم كه با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شد. به گفته وي، منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد در سال‌جاري به‌صورت رسمي در مسيرهاي اصلي گردشگري پايتخت قرار گرفت و راهنمايان حرفه‌اي گردشگري، شهروندان و گردشگران را با اهداف گردشگري به اين منطقه هدايت مي‌كردند.

نوريان از پل طبيعت به‌عنوان نماد اصلي گردشگري پايتخت در سال94 ياد كرد و افزود: در طول ايام عيد پل طبيعت به‌طور متوسط روزانه بيش از 5 هزار بازديدكننده داشت و تصاوير اين سازه عظيم به‌عنوان نمادي محبوب در حال حاضر فضاي قابل توجهي را در شبكه‌هاي اجتماعي به‌خود اختصاص داده است.

  • 43درصد مخاطبان برج ميلاد از مسافران نوروزي پايتخت بودند

مديرعامل برج ميلاد تهران با اشاره به استقبال بيش از انتظار گردشگران نوروزي پايتخت از برنامه‌هاي يادمان ملي ايرانيان گفت: آمارها حاكي از آن است كه 43درصد از بازديدكنندگان برج ميلاد تهران مسافران و گردشگران نوروزي و 57درصد از شهروندان بوده‌اند. عليرضا شريفي تصريح كرد: برج ميلاد تهران سال گذشته ميزبان بيش از 300هزار نفر از شهروندان تهراني و كشور بود. ميزان بازديد‌كنندگان از برج ميلاد در سال‌جاري افزايش قابل‌توجهي داشته است و به بيش از 500هزار نفر رسيده است. در واقع تنها در ايام نوروز امسال بيش از نيم ميليون نفر از برج ميلاد بازديد كردند.

کد خبر 291184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha