همشهری آنلاین: مسکو اعلام کرد قصد دارد پس از سال ۲۰۱۹ ترانزیت گاز روسیه را به اروپا از طریق خاک اوکراین متوقف کند.

گاز پروم روسیه

به گزارش واحد مركزي خبر، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه و الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه در دیدار با پانایوتیس لافازانیس، وزیر احیای تولید، محیط زیست و انرژی یونان بار دیگر تأکید کردند مسکو از سال 2019 انتقال گاز به اروپا از طریق خاک اوکراین را متوقف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، وزیر احیای تولید، محیط زیست و انرژی یونان گفت: « روسیه تمایل خود را مبنی بر توقف انتقال گاز به اروپا از طریق اوکراین پس از سال 2019 اعلام کرده است. بنابراین گاز روسیه از طریق کوریدورهای شمالی و جنوبی به اروپا منتقل خواهد شد.»

کوریدور جنوبی (خط لوله گاز ترکیش استریم) گاز روسیه را از طریق اعماق دریای سیاه به سمت ترکیه و از آنجا، به سمت مرز یونان منتقل خواهد کرد. این پروژه در خدمت منافع روسیه است و ما آماده‌ایم در آن مشارکت داشته باشیم.»

ماروس سفکوویچ، معاون رئیس کمیسیون اروپا اوایل 2015 در سفر خود به مسکو گفت مقامات روسیه به وی اعلام کرده‌اند که قصد دارند پس از سال 2019، صادرات گاز به اروپا را از طریق خاک اوکراین متوقف کنند و به جای آن از مسیرهای جایگزین استفاده خواهند کرد.

یکم دسامبر، ولادیمیر پوتین در سفر به ترکیه اعلام کرد به علت موضع خصمانه اتحادیه اروپا، مسکو دیگر نمی‌تواند تحقق پروژه ساوت استریم را دنبال کند. به علاوه، صوفیه به روسیه اجازه نداده که در منطقه اقتصادی انحصاری بلغارستان خط لوله گاز بسازد.
ساخت دومین خط لوله گاز بین روسیه و ترکیه با عبور از دریای سیاه و ایجاد یک هاب گازی در مرز ترکیه و یونان در فرمول جدید پیشنهادی مسکو پیش‌بینی شده است.

 

کد خبر 290895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha