سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت (۱۳فروردین) از مردم خواست تخلفات زیست محیطی به وی‍ژه در روز طبیعت را به سامانه۱۵۴۰ گزارش دهند.

زباله محیط زیست

ابتکار در مصاحبه اختصاصی با واحد مركزي خبر فزود: هموطنان در صورت مشاهده تخلف‌هایی همچون آلودگی محیط هوا، زباله و پسماندها، شکار حیات وحش و موضوع‌هایی از این دست می‌توانند با سامانه 1540 تماس بگیرند تا بلافاصله و پیگیری شود.

وی طبیعت را نعمت الهی و مسئولیت در برابر آن را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت‌: 13 فروردین در نگاه مردم ما نسبت به طبیعت اهمیت ویژه‌ای دارد که هموطنان می‌توانند در کنار استفاده از این نعمت خدادادی با همراه داشتن کیسه‌های زباله از تخریب و آلودگی آن جلوگیری و از ان استفاده بهتری کنند.

ابتکار اضافه کرد: مراکز اقامتی و پذیرایی در سراسر کشور هم موظفند تا شعاع مشخصی محدوده اطراف خود را از آلودگی پسماندها و زباله‌ها جلوگیری کنند و فرمانداری‌ها و دستگاه‌ها نیز بر این مهم نظارت می‌کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به تصویب استقرار سیستم مدیریت سبز در ضوابط اجرایی بودجه 94 در جلسه یکشنبه ( 9 فروردين) هیات وزیران گفت: بر این اساس، دستگاه های اجرایی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی که مصرف کنندگان بزرگ منابع و انرژی هستند، یک درصد از اعتبارات مندرج در قانون بودجه سال 1394 را به منظور استقرار سیستم مدیریت سبز و اعمال سیاست‌های مصرف بهینه منابع پایه و محیط زیست هزینه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست گزارش عملکرد دستگاه‌ها را در این باره بررسی و کارنامه اختصاصی هر دستگاه را در پایان سال 94 ارائه خواهد کرد.

ابتکار گفت: در این کارنامه عملکرد دستگاه‌ها در میزان تحقق اهداف تعیین شده استقرار نظام مدیریت سبز بر اساس معیارهایی همچون شامل کاهش مصرف آب، کاهش مصرف برق، کاهش مصرف سوخت و کاهش مصرف کاغذ ارزیابی خواهد شد.

کد خبر 290809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha