یکشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی رسمی گروه انصار الله یمن از آمادگی این گروه برای آغاز جنگی طولانی مدت علیه ریاض و پیروزی قطعی این گروه خبر داد.

انصار‌الله یمن

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، محمد عبد السلام، سخنگوی رسمی گروه انصار‌الله یمن (حوثی‌ها) اظهار داشت که آنها آماده جنگی طولانی مدت هستند و نسبت به پیروزی خود اطمینان دارند.

وی تاکید کرد: گزینه‌های مردم یمن پیروزی خواهد شد زیرا آنها سلاح آهنین و ایمان و اراده دارند و تنها منتظر اشاره‌ای از سوی عبدالملک بدر‌الدین حوثی برای آغاز جنگ علیه عربستان هستند.

این اظهارات همزمان با سرنگونی یک جنگنده در منطقه بنی زیاد در شمال صنعاء توسط سامانه‌های دفاع هوایی ارتش یمن و همچنین سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی در منطقه الصباحة در صنعاء بیان شد.

عبد السلام خطاب به ملت عربستان تصریح کرد: هر کس به سوی شما فرار کند قطعا شکست خواهد خورد و ملت یمن امروز بیش از هر زمان دیگری حماسه خواهد آفرید.

وی گفت: هم اکنون با همکاری مردم جنوب یمن لانه‌های تکفیری‌ها نابود می‌شود.

در همین حال وزارت خارجه یمن ضمن محکومیت شدید تجاوزات عربستان این اقدامات را نقض آشکار قوانین و منشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین نقض آشکار حاکمیت یمن و مداخله در امور داخلی این کشور و تهدیدی برای امنیت و ثبات آن دانست.

این وزارتخانه از کشورهای جهان خواست این تجاوزات وحشیانه را محکوم کنند. همچنان که شورای حقوق بشر را نیز به محکوم کردن اقدامات ریاض که نقض آشکار حقوق بشر در یمن به شمار می‌رود، فرا خواند.

وزارت خارجه یمن از جامعه جهانی خواست از فراخوان‌های جنگ که از سوی برخی گرو‌ه‌های منطقه‌ای اعلام می‌شود حمایت نکنند و تاکید کرد: تنها راهکار برای خاتمه دادن به بحران یمن مذاکره و گفت‌و‌گوی سیاسی است.

وزارت کشور یمن نیز از تمامی سرویس‌ها و یگان‌های امنیتی خواست تا آمادگی‌های رزمی خود را در تمامی استا‌ن‌های یمن ارتقا دهند.

از سوی دیگر منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای هوادار گروه حوثی‌ها کنترل مناطق جدیدی را در جنوب و شرق یمن به دست گرفته‌اند و در حال پیشروی به سوی عدن هستند.

حوثی‌ها در عملیات خود کنترل شهر شقره و بندر آن در استان ابین و همچنین منطقه بیحان واقع در استان شبوه در شرق یمن را بدست گرفتند.

کد خبر 290702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha