جمعه ۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا (شنبه ۸ فروردین) تنها در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش‌ها ادامه می‌یابد و از اواسط این روز سامانه بارشی بتدریج از مرزهای شرقی خارج می‌شود.

باران

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی امروز ( جمعه 7 فروردين) در نیمه شرقی کشور، دامنه‌های البرز شرقی، بخش‌هایی از مرکز کشور، زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران و در برخی نقاط همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود؛ شدت بارش‌ها در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و یزد خواهد بود و بارش در ارتفاعات البرز و کرمان به صورت برف پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: در 24 ساعت آینده وزش باد شدید در استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین از روز یکشنبه با ورود سامانه جدید به کشور ابتدا در مناطق شمال غرب و غرب کشور و به تدریج برای زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز غربی و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و برای مناطق کوهستانی نیز بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین هوای شهر تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری در شهرهای شرقی بارش‌های پراکنده و گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است. بیشینه هوا در این روز 16 درجه و کمینه آن پنج درجه سانتیگراد می‌باشد.

وظیفه ادامه داد: در روز شنبه هشتم آبان ماه نیز هوای شهر تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت با افزایش ابر پیش بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز 17 درجه سانتیگراد و کمینه آن شش درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز یکشنبه نیز نیمه ابری و در اوایل شب همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 18 درجه سانتیگراد و کمترین آن به هفت درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 290671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha