همشهری آنلاین: روزنامه آلمانی «بیلد» نوشت که آندریاس لوبیتز کمک خلبان هواپیمای ایرباس آلمانی که موجب سرنگونی آن با ۱۵۰ سرنشین در کوه‌های آلپ فرانسه شد، از ۶ سال پیش دچار افسردگی شدید بوده و تا هنگام این حادثه نیز از این بیماری رنج می‌برده است.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه آلمانی «بيلد» نوشت: اسناد و مدارک سازمان هوانوردی و حمل و نقل هوایی آلمان حاکی است که این کمک خلبان 28 ساله در سال 2009 میلادی به علت افسردگی عمیق گذراندن دوره آموزش خلبانی خود را متوقف کرده و از روانپزشک کمک می‌گرفته و تا هنگام مرگ نیز تحت نظر چند پزشک قرار داشته است.

بر اساس اطلاعاتی که شرکت لوفت هانزا که جرمن وینگز تحت پوشش آن قرار دارد، در اختیار سازمان هوانوردی آلمان قرار داده، لوبیتز به طور مداوم به صورت خصوصی تحت درمان قرار داشته است.

به گفته کارستن اسپوهر مدیرعامل لوفت هانزا، لوبیتز گذراندن دوره آموزشی خود را برای هدایت ايرباس ای 230 که در سال 2008 شروع شده بود، برای مدت معینی متوقف کرده بود. اما جزییات بیشتری در این باره فاش نکرد.

لوبیتز بعدها گذراندن این دوره آموزشی را ادامه داده تا اینکه در سال 2013 مدرک هدایت و خلبانی این نوع هواپیما را دریافت کرده است.

به نوشته بیلد، لوبیتز در مدت توقف دوره آموزشی، از حملات افسردگی و اضطراب رنج می‌برده است.

روزنامه بیلد افزود که قرار است سوابق کمک خلبان این هواپیما پس از بررسی توسط کارشناسان آلمان، در اختیار بازجویان فرانسوی قرار داده شود.

همزمان با انتشار پیشینه کمک خلبان هواپیمای ايرباس که سه‌شنبه در جنوب فرانسه سرنگون شد، ماموران پلیس پنجشنبه شب دو اقامتگاه لوبیتز در غرب آلمان را برای یافتن سرنخ‌هایی درباره چگونگی تصمیم‌گیری و انگیزه این خلبان به ظاهر منطقی برای ارتکاب این کشتار جمعی، جستجو کردند.

کد خبر 290661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha