همشهری آنلاین: هواپیماهای عربستان سعودی ساعات نخست صبح امروز (جمعه ۷ فروردین) بار دیگر حمله به مناطق مسکونی یمن را از سر گرفتند و غیرنظامیان ساکن در صنعا پایتخت این کشور را هدف قرار دادند.

یمن

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، در ساعات نخست صبح امروز صدای انفجارهای شدید از مناطق مختلف صنعا به گوش می‌رسید و ضد هوایی‌ها نیز برای مقابله با متجاوزان به سوی هواپیماها آتش گشودند.

منابع محلی یمنی اعلام کردند صدای انفجارهای شدیدی در منطقه نظامی ششم، اردوگاه الصباحه و اطراف ساختمان ریاست جمهوری به گوش رسید.

این منابع خاطر نشان کردند هواپیماهای مهاجم مقر نیروهای ویژه امنیتی را نیز هدف قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد هواپیماهای مهاجم بر فراز پایگاه نظامی الاستقبال واقع در غرب صنعا هم مشاهده شدند.

هواپیماهای متجاوز پایگاه هوایی العند واقع در نزدیکی عدن جایی که خبرگزاری عربستان روز پنجشنبه اعلام کرده بود این پایگاه از کنترل انقلابیون یمن خارج شده است، مورد حمله قرار دادند، اما پس از آتش بارهای ضدهوایی از منطقه دور شدند.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است شب گذشته همچنین هواپیماهای جنگی خارجی در آسمان شهر «ابین» واقع در شرق عدن به پرواز در آمدند.

بر اثر حملات روز گذشته هواپیماهای عربستانی به صنعا ده‌ها نفر کشته و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند که بیشتر این افراد زن و کودک و غیر نظامی بودند.

  • توجیه دبیر کل سازمان ملل

در این حال دبیر کل سازمان ملل پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای از اظهار نظر درباره پایه و مبنای قانونی تجاوز عربستان سعودی به یمن خودداری کرد، اما گفت که مداخله نظامی عربستان به درخواست عبدربه منصور هادی که شورای امنیت سازمان ملل او را رئیس جمهوری قانونی یمن می داند، انجام شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بان کی مون در بیانیه خود همزمان با شدت گرفتن بحران یمن، از کشورها خواسته است تا در امور این کشور مداخله نکنند.

دبیر کل سازمان ملل در بیانیه خود خاطر نشان کرده که مذاکرات، تنها راهکار برای حل و فصل نهایی بحران این کشور است.

  • درگیری یمن و عربستان در نوار مرزی

پایگاه خبری الحیاد یمن نوشت: نیروهای گارد ریاست جمهوری و همچنین نیروهای جنبش انصارالله در نوار مرزی یمن و عربستان با هم درگیر شده و در جریان این درگیری‌ها 30 نظامی سعودی کشته شدند.

به گزارش این پایگاه خبری، فعالان اجتماعی عربستان تصاویری از نظامیان سعودی کشته شده در مرز یمن در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و وزیر دفاع این کشور را مسئول کشته شدن آنان دانستند.

آنان همچنین اعلام کردند یک فروند هواپیمای جنگی عربستان هدف آتش بارهای ضدهوایی انقلابیون قرار گرفته و از سرنوشت سلطان عبدالله القحطانی خلبان این جنگنده خبری در دست نیست.

رسانه‌های نزدیک به جنبش انصارالله یمنی نیز اعلام کردند: نیروهای این جنبش موفق شدند شماری از تجهیزات نظامی ارتش عربستان را منهدم کنند و بیش از 30 تن از نظامیان سعودی را از پای درآورند.

  • هند اتباع خود را از یمن خارج می‌کند

به دنبال حمله هوایی عربستان سعودی به یمن، هند اعلام کرد که با دو کشتی مسافری، اتباع خود را از این کشور خارج می‌کند.

این اقدام هند به دنبال درخواست کمک اتباع هندی مقیم یمن و سر وزیر ایالت «کرلا» از «سوسما سواراج» وزیر امور خارجه هند صورت می‌گیرد.

وزارت امور خارجه هند امروز در بیانیه ای اعلام کرد این افراد به وسیله دو کشتی به یکی از کشورهای همسایه اعزام و سپس با هواپیما به هند منتقل می‌شوند.

فرودگاه یمن براثر حمله پنجشنبه عربستان به این کشور که منجر به جان باختن ده‌ها زن و کودک و زخمی شدن تعدادی زیادی شد، همچنان بسته است.

حدود سه هزار و 500 نفر از اتباع هندی که بیشتر آنان را پرستاران هستند در یمن کار می‌کنند.

 

کد خبر 290646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha