پنجشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جشن بزرگ نوروز ۱۳۹۴ به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، در تاریخ ۲ فروردین (۲۲ مارس ۲۰۱۵) در یکی از تالارهای شهر سئول برگزار شد

جشن نورز ۹۴ در کره‌جنوبی با حضور هنرپیشه نقش یانگوم برگزار شد

در این جشن علاوه بر ایرانیان مقیم شهر سئول، دیگر هموطنان عزیز مقیم سایر شهرهای كره جنوبي مانند دگو، دیجون، بوسان و ... نیز حضور داشتند.

این مراسم یک میهمان ویژه داشت. خانم لی یا ئه هنرپیشه معروف کره‌ای که نقش آفرینی ایشان در سریال جواهری در قصر در نقش خانم یانگوم (دژاگم) موجب شهرت او در میان ایرانیان شد در این مراسم حاضر که مورد استقبال گرم حضار قرار گرفت.

اجرای موسیقی سنتی ایرانی توسط دانشجویان ایرانی مقیم، سرودخوانی و اجرای نمایش توسط دانش آموزان ایرانی، خواندن اشعار فارسی توسط دانشجویان بخش زبان فارسی و ایران شناسی دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک از دیگر بخش های برنامه امسال بود.

نمایشگاه عکس از امکان دیدنی ایران و همچنین برپایی غرفه صنایع دستی در ورودی سالن نیز روحیه و حس خاصی را به شرکت کنندگان بخشید . از همه شرکت کنندگان در این مراسم جشن با غذای ایرانی پذیرایی بعمل آمد.

روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی کره‌جنوبی خبر زیر را در خصوص حضور خانم لی یائه در برنامه جشن نوروز سفارت ایران در کره جنوبی منتشر نموده‌اند.

جشن نورز ۹۴ در کره‌جنوبی با حضور هنرپیشه نقش یانگوم برگزار شد

لی یانگ اه هنرپیشه کره‌ای به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول در مراسم نوروز شرکت كرد.

خانم لی یانگ اه در بعد از ظهر 22 مارس در سالنی در منطقه سا چا - پان پو در مراسم رسمی نوروز شرکت كرد. در این مراسم آقای حسن طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمع حدود 500 نفر از ایرانیان سخنانی در خصوص نوروز ایراد و سپس اظهار داشت ما در این مراسم از خانم یان گوم دعوت بعمل آوردیم و از اینکه ایشان در این مراسم شرکت کرده اند تشکر كرد.

سفیر ایران در ادامه اظهار داشت ایشان در ایران بسیار مشهور هستند. خانم یان گوم بدون محافظ در این مراسم شرکت كرد. شرکت کنندگان در این مراسم با شعف و خوشحالی فراوان از او بسیار استقبال به عمل آوردند.

سفیر ایران ساعت ارزنده که صنایع دستی ارزشمند ایرانی می‌باشد را به عنوان هدیه به خانم یان گوم تقدیم و همچنین هدیه‌ای نیز برای همسر ایشان در نظر گرفته بودند. خانم یان گوم نیز هدیه خود را که لوازم آرایش برند شخصی می‌باشد را هدیه داده‌اند.

خانم یان گوم در این مراسم با شرکت کنندگان عکس گرفته است. خانم یان گوم اظهار داشته است این مراسم یک مراسم باستانی و صمیمی است و به محافظ احتیاجی ندارد. ایشان در فیلم یان گوم که در 2006 در ایران به نمایش در آمد توانست طرفداران بسیاری پیدا کند.

کد خبر 290624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha