دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان پزشکان بدون مرز با انتقاد شدید از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: این سازمان زمانی برای مقابله با بیماری ابولا در افریقا وارد عمل شد که بیش از یک هزار نفر جان خود را از دست داده بودند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان غیردولتی پزشکان بدون مرز روز دوشنبه با انتشار گزارشی از نحوه مبارزه سازمان بهداشت جهانی با بیماری مهلک و همه گیر ابولا در جهان اعلام کرد مسئولان سازمان بهداشت جهانی به درخواستهای کمک فوری پزشکان این سازمان در مقابله با ابولا بی اعتنایی کرده و خیلی دیر وارد عمل شده اند .

سازمان پزشکان بدون مرز در مبارزه با بیماری ابولا در جهان در خط مقدم قرار داشت و بیش از یک هزار و سیصد تن از نیروهای داوطلب بین المللی و همچنین بیش از چهار هزار تن از پرسنل پزشکی محلی خود را در مناطقی که با بحران ابولا روبرو شده اند، مستقر کرده است. این سازمان خیلی زود با پی بردن به وخامت اوضاع درباره پیامدهای شیوع بیشتر بیماری ابولا در جهان به ویژه در غرب آفریقا هشدار داد و مارس سال دو هزار و چهارده اعلام کرد اپیدمی ابولا و خطرات آن برای جامعه جهانی امری بی سابقه است. با این وجود سازمان جهانی بهداشت خیلی دیر برای مقابله با این بیماری دست به کار شد و تا هشتم اوت طول کشید تا این سازمان با تاکید بر فوریت بهداشت جهانی و هشدار درباره خطرات بیماری ابولا برای بهداشت عمومی، یک پاسخ هماهنگ بین المللی را برای مقابله با این بیماری خواستار شود.

 

کد خبر 290488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha