همشهری آنلاین: وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و مسئوول سیاستگذاری خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با هم در لندن درباره موضوع اتمی ایران بیانیه‌ای منتشر کردند.

Foreign Ministers

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اینترنتی دولت انگلیس، در متن این بیانیه آمده است: ما وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و فدریکا موگرینی مسئوول سیاستگذاری خارجی اتحادیه اروپا نشستی به منظور بررسی میزان پیشرفت در مذاکرات اتمی با ایران برگزار کردیم.

ما درباره این موضوع هم نظر هستیم که پیشرفت قابل توجهی درباره مسائل کلیدی صورت گرفته است اگر چه هنوز مسائل مهمی وجود دارند که تاکنون توافق درباره آنها میسر نشده است. حالا زمان آن فرا رسیده است که ایران و به طور ویژه تصمیمات دشواری را بگیرد. مذاکره کنندگان ما همراه با روسیه و چین هفته آینده در لوزان در سوئیس مذاکرات را از سر خواهند گرفت.

ما بر روی این موضوع تاکید می‌کنیم که همه به طور برابر خود را متعهد به یافتن راه حلی می‌دانیم که این تضمین را بدهد که بر اساس آن برنامه اتمی ایران منحصرا صلح آمیز باقی بماند و در راستای تعهدات بیان شده باشد. هرگونه راه حلی باید جامع،دراز مدت و قابل راستی آزمایی باشد. کشورهای ما با توافقی که این مفاد را در بر نگیرد، موافق نیستند.

این مذاکرات تلاشی مشترک در بین گروه پنج به علاوه یک و با هدایت اتحادیه اروپا است. کارشناسانی در رشته‌های مختلف به طور عمیق در رابطه با مواضع ما در مذاکرات مشارکت دارند.مذاکرات دو جانبه با ایران به عنوان بخشی حیاتی در رسیدن به موفقیت ادامه خواهد یافت.

ما در لحظه مهمی در مذاکرات قرار داریم.اگر ما بتوانیم تمامی مسائل اصلی را حل و فصل کنیم آنگاه کار فنی می تواند یک چارچوب را به به متنی مفصل تبدیل کند.تمامی ما به تلاش با هم با هدف تضمین نتیجه ای موفقیت آمیز ادامه خواهیم داد.

کد خبر 290409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha