چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها از افزایش ۵۰ درصدی نیروهای یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: مردم تخلف و تصرف در اراضی ملی ر ا با شماره ۱۵۰۴ اطلاع بدهند.

سرهنگ سبزعلي در گفت‌وگو با مهر افزود: با توجه بر تأكيد مقام معظم رهبري و سران قوا در هفته منابع طبيعي بر اهميت حفاظت و حراست از منابع طبيعي و ملي، يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در ايام نوروز سال‌جاري اهتمام بيشتري براي نظارت و حفاظت اين اراضي و برخورد با متخلفان و متصرفان خواهد داشت.

به گفته وي، در اين ايام تيم‌هاي گشت و پايش سازمان جنگل‌ها در سراسر كشور در آماده‌باش صددرصد هستند و حضور ميداني يگان در اين ايام در عرصه‌هاي طبيعي پررنگ‌تر خواهد شد.فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها تصريح كرد: در اين ايام علاوه بر نيروهاي يگان حفاظت، از حضور همياران طبيعت، سازمان‌هاي مردم‌نهاد، دوستداران منابع طبيعي و انجمن‌هاي صنفي كه قول همكاري به نيرو‌هاي يگان حفاظت داده‌اند، بهره‌مند مي‌شويم.

وي افزود: تعداد نيروها در مناطق مختلف كشور متفاوت است و به‌عنوان مثال در اراضي جنگلي و مرتعي نيروهاي بيشتري نسبت به اراضي كويري مستقر مي‌شوند اما به‌طور ميانگين در ايام نوروز۹۴ براي هر ۱۵هزار هكتار يك نيروي حفاظتي درنظر گرفته شده است.

  • مقابله با زمين‌خواري و قاچاق چوب

فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها تأكيد كرد: مقابله با زمين‌خواري، قاچاق چوب و آتش‌سوزي در جنگل‌ها توسط گردشگران از مهم‌ترين اقداماتي است كه اين نيروها در اين ايام با آن مقابله مي‌كنند. سبزعلي يادآور شد: هر سال در ايام نوروز متخلفان از فرصت سوءاستفاده مي‌كنند و با تصور اينكه ايام تعطيلات است و نيروهاي حفاظتي و قضايي در تعطيلات به‌سرمي‌برند، اقدام به تصرف اراضي ملي در بسياري از مناطق مي‌كنند به‌طوري كه همه‌ساله در اين ايام با افزايش ۱۰ تا ۱۵درصدي تخلف و تصرف اراضي ملي مواجه هستيم. اما امسال با تمهيدات درنظر گرفته‌شده با چنين تخلفاتي به‌شدت برخورد مي‌شود.

کد خبر 290262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha