همشهری آنلاین: ثبت‌نام در دهمین دوره طرح ملی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم که از روز یکشنبه ۱۷ اسفند ماه آغاز شده است، تا ۲۵ فروردین ماه ۹۴ ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، آزمون دهمین دوره طرح ملی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم در چهار مرحله برگزار می‌شود که مرحله نخست آن شامل آزمون کتبی درک مفاهیم و حفظ قرآن است و در 18 اردیبهشت ماه 94 به طور هماهنگ در سراسر کشور برگزار می‌شود. پذیرفته‌شدگان در این آزمون به مرحله دوم که شامل آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم است، راه خواهند یافت.

مرحله دوم آزمون برای حافظان 20 و 10 جزء قرآن کریم به عنوان مرحله نهایی خواهد بود و چنانچه آن را با موفقیت سپری کنند، به ترتیب مدارک تخصصی درجه چهار و پنج حفظ قرآن کریم را دریافت می‌کنند.

گروهی از حافظان کل قرآن کریم که از مرحله دوم این آزمون با موفقیت عبور کنند مدرک تخصصی درجه سه را با عنوان حافظ کل کسب خواهند کرد و در صورت ادامه مسیر با ورود به مرحله سوم و اثبات توانمندی خود در حوزه ترجمه آیات و مفردات قرآن کریم و کسب حد نصاب حداقل 140 از نمره کل 180 در این مرحله، عنوان حافظ ممتاز قرآن کریم را به خود اختصاص می‌دهند.

حافظان قرآن برای شرکت در این آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی www.telavat.com ثبت‌نام کنند.

اعطای مدارک تخصصی درجه یک تا پنج به حافظان قرآن کریم طبق مصوبه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی در 8 آبان 1384 به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان قرآن کریم، صورت می‌گیرد.

همچنین حافظان ممتاز قرآن کریم و اساتید حفظ طبق مصوبه 757 شورای عالی انقلاب فرهنگی در فهرست افتخارات (فعالیت‌های نخبگانی) بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند و دارندگان گواهینامه‌های یاد شده چنانچه دانش‌آموخته یکی از رشته‌های قرآنی مجموعه الهیات و معارف اسلامی در یکی از مقاطع دانشگاهی باشند، می‌توانند بدون شرکت در آزمون و با اخذ پذیرش دانشگاه محل تقاضای خود در یک مقطع بالاتر در همان رشته ادامه تحصیل دهند.

کد خبر 289448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha