همشهری آنلاین: ارزش شاخص سهام در معاملات روز جمعه بیشتر بازارهای پانزدهم اسفند بورس آسیا در پی افزایش ارزش شاخص سهام در بازار بورس نیویورک، افزایش یافت.

asian

ارزش شاخص سهام در معاملات امروز بازار بورس توکیو به علت کاهش ارزش ین، یک ممیز شش صدم درصد افزایش یافت. ارزش شاخص سهام در بازار بورس سئول نیز 34 صدم درصد افزایش یافت.

در معاملات بازار بورس هنگ کنگ، ارزش شاخص سهام 18 صدم درصد افزایش یافت، و با توجه به اینکه چین دیروز هدف خود برای رشد اقتصادی کشور در سال 2015 را کاهش داد، ارزش شاخص سهام در بازار بورس شانگهای تغییری نکرد.

ارزش شاخص سهام در معاملات امروز بازار بورس سیدنی هم به علت کاهش قیمت سنگ آهن، 43 صدم درصد کاهش یافت.
در عین حال پس از آنکه بانک مرکزی اروپا اعلام کرد از هفته آینده برنامه گسترده مشوق اقتصادی را آغاز خواهد کرد، ارزش یورو که به پایین ترین میزان در 11 سال اخیر رسیده است، بی تغییر باقی ماند. در مقابل ارزش دلار در آستانه انتشار گزارش آمار و ارقام مربوط به بازار کار در آمریکا افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ کنگ، ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا در نشستی خبری اعلام کرد این بانک برای مقابله با رکود تورمی، از دوشنبه هفته آینده دست کم تا 18 ماه، ماهانه شش میلیارد یورو (66 میلیارد دلار) اوراق قرضه خصوصی و دولتی خریداری خواهد کرد. وی همچنین گفت این بانک پیش بینی خود را درباره رشد اقتصادی منطقه یورو در سال 2015، یک و نیم درصد، در سال 2016 یک و نه دهم درصد ، و در سال 2017 دو و یک دهم درصد افزایش داده است

کد خبر 289088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha