پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه همشهری موضوع‌های «نیمی از وام‌های بانکی در مسیر سوداگری»، «این ۸۸ نفر را آزاد کنید» و «رونمایی از خودرو دوستدار محیط زیست» را در صفحه نخست شماره روز پنجشنبه بازتاب داد.

front

این روزنامه با بررسی عنوان نیمی از وام های بانکی در مسیر سوداگری، برای تیتر یک خود نوشت: نصف وامی که بانک‌های کشور در 10 ماه نخست امسال پرداخت کرده اند، در بخش های خدمات و بازرگانی هزینه شده است. این آماری است که بانک مرکزی اعلام کرده و تاکید دارد که از مجموع 270هزار میلیارد تومانی که بانک ها در این 10 ماه داده اند، 7 درصد آن به بخش کشاورزی، 31 درصد به صنعت و معدن و 12 درصد هم به مسکن و ساختمان رسیده است. کارشناسان می گویند وام ها در واقع وارد معاملات سوداگریمی شود.

روزنامه همشهری با انعکاس موضوع این 88 نفر را آزاد کنید، نوشت: مدیرعامل ستاد دیه کشور با انتقاد از بی توجهی بیمه مرکزی به بحث ورشکستگی شرکت بیمه توسعه اعلام کرد که آزادی 88 زندانی غیر عمد منوط به گره گشایی مسئولان در خصوص مشکلات این شرکت شده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان رونمایی از خودرو دوستدار محیط زیست، نوشت: رییس جمهور روز گذشته از 2 دستگاه خودروی برقی- بنزینی رونمایی و در اقدامی نمادین در محوطه ساختمان مرکزی ریاست جمهوری با این وسیله نقلیه رانندگی کرد.

روزنامه همشهری با بررسی موضوع تاکسی های پایتخت زیر ذره بین، نوشت: خدمت رسانی تاکسیرانی تهران در ماه جاری زیر ذره بین قرار می گیرد تا هم از نظر قیمت و هم از نظر انتقال مسافران به عنوان یک سامانه حمل ونقلی پایتخت بتوانند شهروندان را جابه جا کنند. در حال حاضر روزانه حدود 5. 4میلیون نفر با 80هزار تاکسی تهرانی در شهر تردد می کنند.میزان آمد و شدهای شهری تهران در نیمه دوم اسفند، 25درصد افزایش می یابد و ترافیک به ویژه در محدوده های مرکزی و اطراف مراکز بزرگ خرید در ایام باقیمانده سال به اوج می رسد. در این باره فعالیت های حمل ونقل عمومی می تواند با کیفیت و کمیت بیشتر صورت گیرد و کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو و اتوبوس های شرکت واحد نیز مکمل ناوگان تاکسیرانی خواهد بود. بدین منظور 100تیم گشت نظارتی بر عملکرد تاکسیرانان نظارت می کنند. به گفته سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران، افزایش 20تا 25درصدی نرخ کرایه تاکسی ها برای سال94 در شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده است اما این افزایش نرخ پس از تأیید فرمانداری و از ابتدای سال94 محقق خواهد شد.

  • ايرنا

 

کد خبر 289045

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha