مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

خدمت‌رسانی تاکسیرانی تهران در ‌ماه جاری زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد تا هم از نظر قیمت و هم از نظر انتقال مسافران به‌عنوان یک سامانه حمل‌ونقلی پایتخت بتوانند شهروندان را جابه‌جا کنند.

در حال حاضر روزانه حدود 5. 4ميليون نفر با 80هزار تاكسي تهراني در شهر تردد مي‌كنند.ميزان آمد و شدهاي شهري تهران در نيمه دوم اسفند، 25درصد افزايش مي‌يابد و ترافيك به‌ويژه در محدوده‌هاي مركزي و اطراف مراكز بزرگ خريد در ايام باقيمانده سال به اوج مي‌رسد. در اين‌باره فعاليت‌هاي حمل‌ونقل عمومي مي‌تواند با كيفيت و كميت بيشتر صورت گيرد و كاهش سرفاصله حركت قطارهاي مترو و اتوبوس‌هاي شركت واحد نيز مكمل ناوگان تاكسيراني خواهد بود.

بدين‌منظور 100تيم گشت نظارتي بر عملكرد تاكسيرانان نظارت مي‌كنند. به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، افزايش 20تا 25درصدي نرخ كرايه تاكسي‌ها براي سال94 در شوراي اسلامي شهر به تصويب رسيده است اما اين افزايش نرخ پس از تأييد فرمانداري و از ابتداي سال94 محقق خواهد شد.

معاون شهردار تهران تأكيد كرد: تمامي رانندگان قريب به 8هزار تاكسي شهر، ملزم به رعايت قانون بوده و حق ندارند در‌ماه آتي نسبت به افزايش كرايه‌ها اقدام كنند. وي تصريح كرد: به همين منظور 100گشت تاكسيراني با استقرار در پايانه‌هاي تاكسيراني بر عملكرد تاكسيرانان و رعايت تعرفه نرخ كرايه در سال93 نظارت خواهند كرد. تشكري هاشمي تصريح كرد: شهروندان نيز در نظر داشته باشند درصورت مشاهده هرگونه تخلفي از سوي تاكسيرانان در افزايش كرايه‌ها مي‌توانند مراتب را از طريق سامانه 1888به معاونت حمل‌ونقل و سازمان تاكسيراني اطلاع دهند.

کد خبر 289025

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha