همشهری آنلاین: پدیده شاندیز مشهد دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری با بیان اینکه پروژه پدیده از ابتدا مسائل قانونی را رعایت نکرده است گفت: بزرگترین مشکل پدیده این است که حق و حقوق دولتی این پروژه پرداخت نشده و مجوزهای ساخت‌و‌ساز آن نیز قابل بحث است.

برجسازی‌ها در کیش

پیروز حناچی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع بلند‌مرتبه‌سازی در قالب ضوابط مطرح می‌شود گفت: ضوابط بلندمرتبه‌سازی بر اساس پهنه، اندازه قطعه و معبر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ضوابط بلندمرتبه‌سازی در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران نهایی شده گفت: تا زمانی که این ضوابط در شورایعالی شهرسازی و معماری تصویب نشود ماهیت مصوبه ندارد و تلاش ما این است که این ضوابط را تا پایان امسال در شورا نهایی کنیم.

دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری با بیان اینکه شهرداری باید ضوابط بلند مرتبه‌سازی را از سال ۸۶ تهیه می‌کرد، درباره ادامه روند برج سازی در تهران علی‌رغم اینکه ضوابط برج سازی هنوز به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری نرسیده است گفت: بخشی از برج سازی‌ها مصوبات قبلی کمیسیون ماده ۵ شهر تهران بود که البته در آن زمان هم نباید ساخته می‌شد.

حناچی درباره آخرین وضعیت ساخت پروژه پدیده مشهد توضیح داد: شورایعالی شهرسازی و معماری از حدود یکسال پیش به این موضوع ورود کرده است و همچنان در حال پیگیری است. پروژه پدیده از ابتدا مسائل قانونی را رعایت نکرده است. بزرگترین مشکل پروژه پدیده این است که حق و حقوق دولتی این پروژه پرداخت نشده و مجوزهای ساخت و ساز این پروژه هم قابل بحث است.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تعدد بلند مرتبه‌سازی در جزیره کیش گفت: اگر روند برجسازی در کیش ادامه داشته باشد این جزیره به سرنوشت پایتخت دچار خواهد شد؛ طرح جامع کیش در سال ۱۳۸۴ به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری رسید که چنین بارگذاری‌هایی در این مصوبه دیده نشده بود و این موضوع نیز در حال پیگیری است.

کد خبر 288982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha