همشهری آنلاین: اعضای تیم‌های شمشیربازی اسلحه سابر و اپه ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا موفق به کسب پیروزی‌هایی ارزشمند شدند.

Fencing

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، در روز نخست این رقابت‌ها و در دیدارهای انفرادی اسلحه سابر كه با حضور 56 بازیکن برگزار شد، تیم ایران سه نماینده داشت که موفق به کسب نتایج قابل توجهی شدند.

امیراحمد امینی یکی از نمایندگان ایران در مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر نوجوانان آسیا بود که در مرحله مقدماتی نمایندگان عربستان، هنگ کنگ، کویت، تایلند و سنگاپور را شکست داد و به خاطر کسب 5 پیروزی متوالی در جدول 64 نفره با قرعه استراحت روبرو شد. وي در جدول 32 نفره مسابقات حریفی از عربستان را شکست داد، سپس با غلبه بر نماینده ژاپن به جمع هشت بازیکن برتر این رقابت‌ها صعود کرد.

امینی در این مرحله با ورزشکار کویتی که سال گذشته عنوان قهرمانی همین مسابقات را از آن خود کرده بود روبرو شد كه با نتیجه نزدیک 15 بر 11 مغلوب شد و از صعود به جمع چهار بازیکن برتر و مسجل کردن مدال برنز خود بازماند. امینی در نهایت به عنوان قابل قبول پنجم دست یافت.

محمدحسین عابدینی هم در مرحله مقدماتی مقابل نمایندگانی از سنگاپور، کویت، تایلند، عربستان و قطر پیروز شد و بعد از استراحت در جدول 64 نفره، نیما زاهدی، هم تیمی خود را در جدول 32 نفره شکست داد، اما در جدول 16 نفره به حریفی از هنگ کنگ باخت و در رده دوازدهم مسابقات ایستاد.

نیما زاهدی که در جدول 32 نفره با شکست مقابل عابدینی از صعود به مراحل بالاتر بازماند نیز در مرحله مقدماتی مسابقات موفق به پیروزی برابر نمایندگان کره جنوبی، هنگ كنگ و استرالیا شده بود. این بازیکن نیز در جدول 64 نفره به خاطر کسب نتایج قابل قبول در مرحله مقدماتی با قرعه استراحت روبرو شد. زاهدی پس از شکست مقابل هم تیمی‌اش با کسب رده بیست و ششم به کار خود پایان داد.

اما در اسلحه اپه محمد وثوقی با کسب رده ارزشمند پانزدهم در میان 63 بازیکن شرکت‌کننده، به کار خود در این بخش از مسابقات پایان داد. وی بعد از این که حریفانی از امارات، ژاپن، مالزی و چین را در مرحله مقدماتی شکست داد، نماینده چین را هم در جدول 64 نفره مسابقات از پيش رو برداشت.

وثوقي در جدول 32 نفره هم با حریف چینی دیگری که رده اول مسابقات را هم در اختیار داشت روبرو شد و موفق شد با شکست دادن وی به جمع 16 بازیکن برتر مسابقات راه یابد، اما در این مرحله در رقابتی نزدیک و پایاپای با حریف عربستانی خود 15 بر 14 شکست خورد و به عنوان پانزدهم دست یافت.

آرمان خیابانی با پیروزی برابر شمشیربازن استرالیا و قطر در مرحله مقدماتی و نماینده هنگ کنگ در جدول 64 نفره به جدول 32 نفره صعود کرد. وي در این مرحله نتيجه را مقابل نماینده ازبکستان واگذار کرد و به عنوان سی و دوم دست یافت.

رضا محمدپور هم عنوان سی و پنجم را كسب كرد. وي برای دست‌یابی به این عنوان حریفان مغولستانی و تایلندی را در مرحله مقدماتی شکست داد، اما در جدول 64 نفره مغلوب نماینده استرالیا شد و به این رده دست یافت.

عنوان‌های شمشیربازان اسلحه سابر و اپه ایران در مسابقات نوجوانان آسیا در حالی به دست آمده که همه آنها اولین حضور برون مرزی خود را تجربه می‌کنند.

ایران در اسلحه فلوره نیز یک نماینده دارد. امین نساجی تنها نماینده ایران در این بخش از مسابقات است.

کد خبر 288964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha