پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در نخستین فصل از حضورش در سیتی، تنها یک بار در درون دروازه این تیم در لیگ برتر قرارگرفت و بعد به تیم‌های ترانمر روررز و بلکپول قرض داده شد.

فوتبال

شاید اگر انگلیسی‌ها هم مثل آلمانی‌ها دروازه‌بانان بزرگی داشتند، هیچگاه نوبت به جو هارت نمی‌رسید که از سنگر سه‌شیرها مراقبت کند.

با این حال و در چنین شرایطی می‌توان این‌گونه ادعا کرد که انگلیس فعلا دروازه‌بانی بهتر از او ندارد تا وظیفه حراست از دروازه تیم ملی‌اش را به او بسپارد.

  • شروع

در دوران مدرسه بیشتر کری‌کت بازی می‌کرد. اما کم‌کم به فوتبال هم علاقه نشان داد. از 15سالگی در تیم جوانان شروزبری بازی کرد و رفته‌رفته به بازیکن بزرگی تبدیل شد.

او از همان 15سالگی در تیم بزرگسالان باشگاه هم بازی کرد و توانست با بازی‌های خوب و درخشان خود به تیم زیر 19سال انگلستان نیز راه پیدا کند.

  • منچسترسیتی

سال2006 در بلژیک بود و خود را آماده می‌کرد که برای پنجمین بار در درون دروازه تیم ملی زیر 19سال انگلستان قرارگرفته و در بازی مقابل صربستان و مونته‌نگرو در چارچوب بازی‌های انتخابی اروپا شرکت کند که خبر رسید، موضوع قراردادش با منچسترسیتی به انتها رسیده و قرارداد او رسمیت و قطعیت پیدا کرده است.

زیر 19ساله‌های انگلیس بازی را به حریف باختند و نتوانستند به مسابقات قاره‌ای راه پیدا کنند، اما در عوض جو هارت به آروزیش رسید و حالا می‌توانست در درون دروازه یک تیم لیگ برتری بایستد.

  • توصیه‌های تیم فلاورز

دروازه‌بان پیشین تیم‌های ساوتهمپتون و بلکبرن که 11بازی ملی هم در کارنامه‌اش دارد، به ‌عنوان مربی دروازه‌بان‌های منچسترسیتی پیشنهاد خرید هارت را داده بود. فلاورز اصرار داشت که جو هارت روزی دروازه‌بان بزرگی خواهد شد. حرف‌هایی که درست از آب درآمد.

  • دوران قرضی

در نخستین فصل از حضورش در سیتی، تنها یک بار در درون دروازه این تیم در لیگ برتر قرارگرفت و بعد به تیم‌های ترانمر روررز و بلکپول قرض داده شد. او فصل بعد به سیتی برگشت و دروازه‌بان ثابت تیم شد.

با این حال ورود شی گیون به منچستر باعث شد تا او در فصل10-2009 به‌ صورت قرضی در بیرمنگام به میدان برود.

  • تیم ملی

در سال2005 به تیم زیر 19سال انگلستان دعوت شد و در مجموع 6بار در درون دروازه این تیم قرار گرفت. سال2007 در تیم زیر 21سال به کار گرفته شد که عملکرد و آمارش در این تیم بهتر بود.

او مجموعا 21بار از دروازه این تیم در مسابقات مختلف محافظت کرد. در سال2008 و درحالی که هنوز در این تیم عضویت داشت، فابیو کاپلو نام او را در فهرست تیم ملی انگلستان برای انجام 2بازی دوستانه مقابل آمریکا و ترینیداد و توباگو قرار داد.

هارت در بازی نخست مقابل آمریکا روی نیمکت بود، اما در بازی دوم به میدان فرستاده شد تا در روز یکم ژوئن2008 او نخستین بازی ملی خود را برای سه‌شیرها انجام دهد.

خودش می‌گوید وقتی برای نخستین بار پیراهن تیم ملی را بر تن کردم، به سرعت جلوی آینه رفتم تا مطمئن شوم که همه چیز واقعی است و من خواب نمی‌بینم!

  • حامی مالی

او ابتدا با شرکت آمبرو قرارداد داشت، اما در سال2012 تصمیم گرفت به پیشنهاد بهتری که از سوی نایکی ارائه شد پاسخ منفی ندهد. بدین ترتیب درحال حاضر اسپانسر اصلی جو هارت شرکت نایک است.

  • خودرو

سنگربان تیم‌ملی انگلستان مثل خیلی از فوتبالیست‌های دیگر تنها به یک خودرو اکتفا نکرده است. او2، 3مدل مرسدس بنز و یک دستگاه بنتلی در پارکینگ منزل خود دارد.

  • برندهای مورد علاقه

خودش می‌گوید در برابر لباس ضعیف نیست و دلش نمی‌خواهد هرچه که دید بخرد. جو هارت از 2برند اچ اند ام و دولچه و گابانا صحبت به میان می‌آورد که این دو را دوست دارم.

در میان رنگ‌ها هم از سرمه‌ای بیشتر خوشش می‌آید. هرچند که می‌گوید تفاوت خاصی بین رنگ‌ها برایش وجود ندارد و هر رنگی را به تن می‌کند.

  • پیراهن‌هایی که نگه داشته‌ام

جو هارت درباره پیراهن‌های ورزشی‌اش می‌گوید: فقط 2تا از آن‌ها را نگه داشته‌ام. یکی مربوط به قهرمانی منچسترسیتی در رقابت‌های جام حذفی در سال2011 است و دیگری مربوط می‌شود به پیراهن تیم ملی در بازی مقابل بلغارستان که یکی از نخستین حضورهایم در ترکیب تیم ملی انگلستان بود. این پیراهن به‌وسیله همه بازیکنان تیم ملی امضا شده و من هم آن را قاب کرده‌ام.

  • مدل مو

معمولا موهایش کوتاه و کاملا عادی است. اما خودش می‌گوید یک بار یکی از دوستانم موهایم را کوتاه کرد. وقتی خودم را در آینه دیدم، احساس کردم شبیه به آناناس شده‌ام!

  • درباره پیراهن دروازه‌بانی

معمولا پیراهن دروازه‌بان‌ها خیلی زشت و بدقواره است. اما الان کمی بهتر از قبل شده و باید بگویم که من از پیراهنی که در رقابت‌های جام جهانی2014 بر تن کردم راضی هستم؛ خصوصا رنگ‌اش!

  • اولین چک

زمانی که 16ساله بودم اولین حقوق بازی‌ام را دریافت کردم. آن چک را بردم و یک دست کت و شلوار برای خودم خریدم تا در مراسمی شرکت کنم. راستش آن موقع نمی‌دانستم که سایز و تن‌خور لباس اهمیت ویژه‌ای دارد! کت و شلواری که خریده بودم، خیلی گشاد بود.

  • فقط 25دقیقه

اگر قرار باشد برای کاری بیرون بروم، تنها 25دقیقه زمان لازم است تا آماده شوم. مهم‌ترین نکته شستن و مرتب کردن موها است!

منبع:همشهري تماشاگر

کد خبر 288943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha