همشهری آنلاین: شمشمیربازان نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش تیمی و در دو اسلحه سابر و اپه به ترتیب به عنوان ششم و هفتم دست یافتند.

Fencing

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا که در ابوظبی امارات جریان دارد، روز سه‌شنبه (12 اسفند) در بخش تیمی پیگیری شد كه تیم اسلحه سابر ایران با ترکیب امیراحمد امینی، محمدحسین عابدینی و نیما زاهدی در دور اول مقابل چین به برتری دست یافت، اما در دور دوم مغلوب کره جنوبی شد.

شمشیربازان نوجوان ایران با کسب این دو نتیجه در میان 15 تیم شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان ششم تیمی دست یافتند. در این بخش از مسابقات کره و ژاپن دیدار فینال را برگزار کردند. دو تیم سنگاپور و عربستان در رده سوم مشترک ایستادند و هنگ کنگ هم پنجم شد. بعد از تیم ایران هم تیم های قزاقستان، تایلند، چین تایپه، استرالیا، کویت، عراق، چین، امارات و قطر رده‌های هفتم تا پانزدهم را به خود اختصاص دادند.

در بخش تیمی اسلحه اپه نیز تیم ایران بعد از غلبه بر چین تایپه در دور نخست، نتیجه دیدار مقابل ژاپن در دور دوم را واگذارکرد.

تیم ایران که با ترکیب محمد وثوقی، آرمان خیابانی و رضا محمدپور در این رقابت‌ها شرکت کرده است با این عملکرد در میان 16 تیم شرکت‌کننده به عنوان هفتم دست یافت.

در این بخش از مسابقات ازبکستان و سنگاپور دیدار فینال را برگزار کردند. ژاپن و قزاقستان به عنوان مشترک سومی دست یافتند و تیم‌های استرالیا و هنگ کنگ هم پنجم و ششم شدند. ضمن این که رده‌های هشتم تا شانزدهم به ترتیب در اختیار تیم‌های عربستان، کویت، چین تایپه، مغولستان، چین، عراق، امارات، قطر و یمن قرار گرفت.

عنوان‌های ششم و هفتم تیمی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در حالی از آن تیم‌های اسلحه سابر و اپه ایران شد که بازیکنان این تیم‌ها برای نخستین بار در مسابقات برون مرزی شرکت کرده‌اند.

ایران در بخش تیمی اسلحه فلوره تیم ندارد.

 

کد خبر 288934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha