سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

هر کدام از اعضای باند سرقت وظیفه خاصی داشتند؛ یکی نقش خواستگار را بازی می‌کرد و ۲ نفر دیگر به‌عنوان خواهر یا فامیل او وارد عمل می‌شدند تا بتوانند از خانه دختران ثروتمند سرقت کنند.

متهمان

27شهريور امسال مأموران كلانتري تجريش در جريان سرقت 2ميلياردي ازخانه مردي در قيطريه قرار گرفتند. در بررسي‌ها معلوم شد زماني كه اعضاي خانواده در مسافرت بودند سارقان به خانه آنها دستبرد زده و اموالشان مانند طلا و جواهرات، سكه‌هاي طلا و... را به ارزش بيش از 2ميليارد تومان دزديده‌اند. در ادامه مشخص شد دختر خانواده خواستگاري به نام حامد داشته كه همزمان با سرقت، وي نيز به طرز مرموزي ناپديد شده است.

اين پسر جوان زماني كه به خواستگاري دختر مالباخته رفته بود، مدعي شده بود كه پسر يكي از كارخانه‌داران سرشناس است و چون پدر و مادرش در تهران سكونت ندارند همراه خواهرش به خواستگاري آمده است. حامد حتي خانواده دختر را به آپارتماني در شهرك غرب برده و مدعي شده بود كه آپارتمان متعلق به خودش است. با اين اطلاعات مأموران به سراغ حامد رفتند اما او آپارتمان را تخليه كرده و متواري شده بود.

درحالي‌كه تحقيقات ادامه داشت، 2مالباخته ديگر هم با مراجعه به پليس از سرقت‌هاي ميليوني از خانه‌شان در نارمك و دهكده المپيك خبر دادند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه در اين سرقت‌ها نيز حامد نقش داشته و مدتي قبل از سرقت به‌عنوان خواستگار، به خانه مالباخته‌ها رفت‌وآمد داشته است. در ادامه معلوم شد كه حامد هنگام رفتن به خواستگاري از يك زن و مرد جوان كمك مي‌گرفت. اينها وظيفه داشتند نقش خواهر يا يكي از اقوام خواستگار را بازي كنند.

در ادامه تحقيقات كارآگاهان توانستند حامد و همدستانش را دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنها اموال سرقتي و يك خودروي جنسيس كه با پول‌هاي سرقتي خريداري شده بود را كشف كنند. متهمان در بازجويي‌ها به سرقت‌هاي سريالي اعتراف كردند و در اين ميان دختر جوان كه سميرا نام دارد، گفت: من و حامد پس از آشنايي تصميم گرفتيم در نقش خواستگار، وارد خانه‌ افراد ثروتمند شويم و دست به سرقت بزنيم. در اين ميان پسرعمه حامد به نام فرشيد نيز با ما همدست بود و من و او معمولا نقش خواهر و فاميل خواستگار را بازي مي‌كرديم . سرهنگ رحيم فرزام، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران گفت: شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 288904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha